مقالات بروز کشوری

ساخت وبلاگ

فرانسه برای سومین بار میزبانی جام ملت های اروپا را عهده دار خواهد بود. ۱۰ شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

۱ سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی ۱۹۹۸ هم بود با ظرفیت ۸۲ هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. چمن مهم ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان ۱۰۵ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و مختص جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲ مارسی، ورزشگاه ولودروم:

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش ۶۸ هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۷ برمی گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

۳ لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی ۹۸ و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو ۲۰۱۶ میزبانی خواهد کرد. المپیک لیون که با هزینه ۴۱۵ میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به ۶۰ هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

۴ لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی ترین استادیوم میزبان بازی هاست، ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد، در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

۵ بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو ۲۰۱۶ ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با ۴۲ هزار و ۱۱۵ صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

۶ سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از ۴۲ هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و...) به ۱۹۳۰ میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی ۹۸ در این استادیوم برگزار شد.

۷ نیس، آلیانز ریویرا:

سپتامبر ۲۰۱۳ و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش ۳۵ هزار نفر با هزینه ۲۴۵ میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد. شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

۸ لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو ۲۰۱۶ را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در ۱۹۸۴ که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

۹ تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت ۳۳ هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو ۱۶ است از سال ۱۹۹۸ تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 237 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:22

روز به روز به تعداد افرادی که عادت دارند در حین تماشای تلویزیون یا کار با رایانه غذا بخورند افزوده می شود. اکثر افراد هم نداشتن زمان را بهانه ای برای این عادت نادرست اعلام می کنند که اصلا قابل قبول نیست.هیچ کس در طول روز آن قدر گرفتار نیست که نتواند نیم ساعت برای ناهار خوردن زمان صرف کند. متأسفانه غذا خوردن در حین تماشای تلویزیون باعث می شود ما بیش از نیاز واقعی مان غذا بخوریم. در ادامه در خصوص آسیب های این کار صحبت می کنیم:

اثرات منفی غذا خوردن در مقابل تلویزیون

بچه ها بیشتر در معرض این عادت نادرست خانوادگی قرار می گیرند. نتایج یک پژوهش جدید که در آمریکا انجام شده است نشان می دهد که غذا خوردن در مقابله تلویزیون می تواند باعث چاقی شود. در واقع بچه هایی که در مقابل تلویزیون غذا می خورند بیشتر در معرض دریافت چربی، قند و دریافت کالری اضافه هستند. علاوه بر این، تماشای تلویزیون به قدری حواس بچه ها را پرت می کند که آن ها متوجه سیری خود و دست کشیدن از غذا نمی شوند. این کار نیز بدون شک به افزایش وزن و کسب عادت های نادرست غذایی منجر می شود.کودکان به طور متوسط روزانه دو ساعت به تماشای تلویزیون صرف می کنند.

در طول این مدت نیز از زمان استفاده کرده و صبحانه، ناهار یا شام می خورند. البته زمان تماشای تلویزیون برای آن ها بهترین زمان برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده، بیسکوییت، آبنبات، نوشابه و هله هوله های دیگر است. متأسفانه این مساله نیز علاوه بر اضافه وزن زمینه را برای ابتلا به بیماری هایی مانند کلسترول بالا و دیابت فراهم می کند. نتایج پژوهشی که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است نشان می دهد مشکل اصلی تلویزیون است. در واقع زمانی که کودک یا هر فرد دیگر در هر سن و سالی مقابل تلویزیون غذا می خورد متوجه کیفیت و طعم غذا نخواهد شد.

اثرات جنبی غذا خوردن در مقابل تلویزیون

خیلی از افراد عادت دارند که یک برنامه یا سریال تلویزیونی را چندین بار تماشا کنند. آن هم در حین خوردن هله هوله یا نوشیدنی های ناسالم و غیره. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همان طور که اشاره شد افراد بزرگسال نیز همانند کودکان در معرض آسیب های غذا خوردن در حین تماشای تلویزیون قرار دارند. این کار باعث می شود که فرد بدون توجه به احساس سیری به غذا خوردن ادامه دهد و مغز وی مجال ارسال سیگنال های سیری به معده را نداشته باشد.در اکثر موارد مردم علاقه دارند که حین تماشای تلویزیون میان وعده و هله هوله بخورند که معمولا سرشار از میزان زیادی چربی و قند هستند.

مساله دیگر این است که ما بدون توجه و به روشی مکانیکی این مواد غذایی را به دهان می بریم بدون این که متوجه باشیم چه می خوریم. این کار علاوه بر اضافه وزن باعث ایجاد مشکلات گوارشی مانند معده درد نیز می شود. علاوه بر این زمانی که بدون توجه و آگاهی غذا می خوریم بدن عادت می کند بیش از پیش نیاز به خوردن پیدا کند که این کار برای سلامتی مضر است. متخصصان بر این باور هستند افرادی که عادت دارند در مقابل تلویزیون غذا بخورند در مقایسه با افرادی که سر سفره یا میز، غذایشان را می خورند، بیشتر میل به پرخوری دارند.

خطرات غذا خوردن در مقابل رایانه

احتمالا شما هم افرادی را دیده اید که بشقاب غذا را روی میز کار قرار داده و یا ساندویچ به دست، مقابل رایانه مشغول خوردن و کار کردن هستند. متأسفانه غذا خوردن در حین کار کردن با رایانه نیز به اندازه غذا خوردن در حین تماشای تلویزیون برای سلامتی مضر است. کار کردن زیاد با رایانه علاوه بر این که مشکلاتی مانند کم تحرکی، مشکلات بینایی، وضعیت ناصحیح بدن و غیره دارد فرد را به سمت تغذیه نامناسب هدایت می کند. نتایج پژوهش ها نشان داده اند که غذا خوردن در مقابل رایانه می تواند باعث بروز آلرژی ها و یا بیماری ها شود و احتمال ابتلا به چاقی مفرط و مشکلات دیگر مرتبط با آن مانند کلسترول بالا را افزایش می دهد.

غذا خوردن هنگام کار کردن

معمولا افرادی که حین کار با رایانه غذا می خورند فست فودخورهای قهاری هستند و در حین تایپ یا خواندن ایمیل هایشان ساندویچ یا پیتزایشان را نیز می خورند. حتی برای لحظاتی غذایشان را روی میز کارشان نیز می گذارند و دوباره شروع می کنند. غافل از اینکه میز کار و صفحه کلید رایانه چهار صد برابر باکتری بیشتری از توالت دارد. البته مشکل به همین جا نیز ختم نمی شود. میدان الکترومغناطیسی که از طریق رایانه ایجاد می شود باعث تخریب ساختار مولکولی مواد غذایی و آب شده و به این ترتیب نیز به سلامتی آسیب می زند.در واقع با این کار نه تنها ناهارتان ارزش غذایی خود را از دست می دهد بلکه همین غذا می تواند باعث بروز مشکلات و تغییراتی در بدن شود که از بدترینشان می توان به پارکینسون و آلزایمر اشاره کرد. البته شکی نیست که ما در خصوص بیماری هایی صحبت می کنیم که در طولانی مدت بروز می کنند. بنابراین اگر هم اکنون مشکلی احساس نمی کنید خود را در حاشیه امن تصور نکنید. این قبیل عادت ها در طولانی مدت اثرات خود را بروز می دهند.

رایانه و تلویزیون فرقی نمی کنند

غذا خوردن در حین کار کردن با رایانه تمام اثرات غذا خوردن در حین تماشای تلویزیون را نیز دارد. اضافه وزن مهم ترین و شایع ترین پیامد این کار است. علاوه بر این شما حین کار کردن متوجه میزان غذای مصرفی نخواهید بود. در نهایت اینکه غذا خوردن در فضای آلوده ی کاری می تواند باعث بروز آنفولانزا، دردهای عمومی و آلرژی ها شود.

توصیه ها

کافی است در طول روز یک زمان مشخصی را برای صرف ناهار اختصاص دهید. شب ها نیز در حین صرف شام تلویزیون را برای دقایقی خاموش کنید. اگر کارتان زیاد است زمان ناهار را کوتاه کنید اما هیچ گاه در حین کار کردن با رایانه ناهار نخورید. با رعایت همین توصیه های ساده بدنتان ممنون شما خواهد بود.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:22

مهم ترین نکته در استایل تمرکز کردن روی چیزهایی است که می توانید آنها را تغییر دهید. هر چند بیشتر مواقع ما آدم ها روی مسائلی در ظاهر خود تمرکز می کنیم که قابل تغییر نیستند؛ مثلا ویژگی های ظاهری ما مثل کوتاه قد بودن چیزی نیست که بتوانیم تغییرش دهیم.

این نکته را بدانید اگر روی نکات قابل تغییر مانند استایل لباس پوشیدن زوم کنید، خیلی راحت قادر خواهید بود اشکالات ظاهری خود را پوشش دهید؛ مثلا خانم هایی که از کوتاهی قد خود ناراحت هستند با رعایت چند نکته ساده در پوشش می توانند بلند قدتر به نظر برسند. این نکات را در همین مطلب بخوانید.

فاق بلند بپوشید

با پوشیدن لباس هایی که طول کمر آنها بلند است یا به اصطلاح فاق بلند هستند، اندام خود را کشیده تر نشان دهید. وقتی چنین لباسی می پوشید طول پاهای تان بلندتر به نظر می رسد که به همین نسبت، قد شما هم بلندتر دیده می شود.

یقه هفت بپوشید

لباس های یقه هفت این قابلیت را دارند که گردن شما را کشیده تر نشان دهند که همین اتفاق اندام شما را هم کشیده تر نشان می دهد. یک بلوز یقه هفت همراه یک شلوار فاق بلند که طول کمر آن هم بلند است، استایلی را برای شما می سازد که بدون کفش پاشنه دار هم بلند به نظر خواهید رسید.

پاشنه بلند بپوشید

یکی از ساده ترین و البته راحت ترین راه ها برای قد بلند شدن پوشیدن کفش پاشنه بلند است. به این ترتیب شما خیلی راحت می توانید به نسبت میزانی که می خواهید قدتان بلندتر شود، چند سانت بودن پاشنه تان را انتخاب کنید. با این حال شاید باشند افرادی که با کفش پاشنه بلند احساس راحتی نکنند. خب، برای آنها هم راه های بسیار دیگری وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

عمودی بپوشید

یکی از ترفندهای بصری دنیای مد برای بلندتر شدن، استفاده از لباس هایی است که به شکل عمود در تن قرار می گیرند. با این وصف اگر به مهمانی ای می روید که می خواهید بدون استفاده از کفش پاشنه دار، قدتان بلندتر به نظر برسد، از تن پوش های بلند استفاده کنید و زیپ یا دکمه های آن را نبندید. زیر تن پوش، بلوز مناسبی بپوشید اما رویی را طوری رها کنید که در بدن به حالت عمودی قرار بگیرد.

تک رنگ بپوشید

یک ست تک رنگ به شما کمک می کند تا بلندتر و البته لاغرتر به نظر برسید. استفاده از چند رنگ مختلف در استایل، یک نواختی بدن را می شکند و گویی آن را به قسمت های مختلفی تقسیم می کند؛ بنابراین قد شما هم به خاطر همین موضوع کوتاه تر به نظر می رسد اما تک رنگ بودن ست شما کمک می کند تا ظاهرتان ضمن حفظ سادگی اش کشیده تر هم به نظر برسد. اگر بنا به تنوع دادن است از تک رنگ در قالب بافت های مختلف استفاده کنید؛ مثل ترکیب چرم و پارچه.

شلوار جین فیت بپوشید

شلوار جین تنگ معمولا برای مهمانی های رسمی مناسب نیست اما به هر حال اگر قرار است در یک دورهمی دوستانه شرکت کنید، جین های تنگ و بلند این قابلیت را دارند که شما را قد بلندتر از آنچه واقعا هستید، نشان دهند.

شلوار برمودا نپوشید

شاید به نظرتان پوشیدن شلوار برمودا برای یک مهمانی زنانه مناسب باشد اما اگر بناست با یک استایل خاص و متفاوت، قدتان را بلندتر از اندازه واقعی اش نشان دهید، بهتر است از پوشیدن شلوار برمودا خودداری کنید؛ چون این شلوارها شما را کوتاه نشان می دهند. در عوض شلوارهای بلند به خصوص وقتی با کفش های لژدار یا پاشنه بلند پوشیده شوند حسابی شما را قد بلند نشان خواهند داد.

گردنبند بلند بیندازید

یک ایده قدیمی وجود دارد که می گوید استفاده از خطوط عمودی در استایل لباس پوشیدن قد را بلندتر نشان می دهد. یکی دیگر از ترفندها در همین راستا استفاده از گردنبندهای بلند است. گردنبندهای بلند، بالاتنه شما را کشیده نشان می دهد که خب، در نگاه دیگران فرد قد بلندتری به نظر می رسید.

کمربند پهن استفاده نکنید

استفاده از کمربندهای پهن و تنگ، اندام شما را می شکند و این شکستن باعث می شود کوتاه قدتر به نظر برسید؛ بنابراین باید حتی الامکان از بستن چنین کمربندهایی خودداری کنید. اگر قصد دارید در پوشش تان از کمربند استفاده کنید، بهتر است یک کمربند باریک ببندید.

لباس های لاغر بپوشید!

وقتی پای قد بلند به نظر رسیدن وسط است، یکی از مهم ترین راه ها در پوشش، استفاده از لباس هایی است که کاملا فیت تن شما باشند. هر قدر لباس شما بیشتر فیت تن تان باشد، لاغرتر به نظر می رسید و همین طور طبیعی است که هر قدر لاغرتر باشید، قد بلندتر به نظر خواهید رسید.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:22

فرانسه برای سومین بار میزبانی جام ملت های اروپا را عهده دار خواهد بود. ۱۰ شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

۱ سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی ۱۹۹۸ هم بود با ظرفیت ۸۲ هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. چمن مهم ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان ۱۰۵ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و مختص جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲ مارسی، ورزشگاه ولودروم:

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش ۶۸ هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۷ برمی گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

۳ لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی ۹۸ و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو ۲۰۱۶ میزبانی خواهد کرد. المپیک لیون که با هزینه ۴۱۵ میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به ۶۰ هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

۴ لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی ترین استادیوم میزبان بازی هاست، ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد، در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

۵ بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو ۲۰۱۶ ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با ۴۲ هزار و ۱۱۵ صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

۶ سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از ۴۲ هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و...) به ۱۹۳۰ میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی ۹۸ در این استادیوم برگزار شد.

۷ نیس، آلیانز ریویرا:

سپتامبر ۲۰۱۳ و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش ۳۵ هزار نفر با هزینه ۲۴۵ میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد. شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

۸ لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو ۲۰۱۶ را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در ۱۹۸۴ که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

۹ تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت ۳۳ هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو ۱۶ است از سال ۱۹۹۸ تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:55

همه ی افراد ریزش مو دارند، بنابراین با دیدن چند تار مو روی برستان وحشت زده نشوید. فولیکول های مو از نوعی پروتئین به نام کراتین ساخته شده اند. زمانی که فولیکول ها سلول جدیدی می سازند سلول های قدیمی از سطح پوست بیرون رانده خواهند شد. هر رشته مویی که شما می بینید از همان سلول های مرده تشکیل شده است.هر رشته مو یک چرخه ی زندگی دارد – رشد، استراحت و مرحله ی ریزش. فاکتورهای متعددی می توانند روی این چرخه اثرگذار باشند و باعث شوند ریزش مو از حالت عادی بیشتر شود.

زمانی که ریزش مو یک مشکل می شود

ریزش مو ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی باشد، یک رژیم غذایی بد یا کمبود ویتامین. ریزش موی ارثی رایج ترین علت ریزش موهاست. اگر والدین دچار ریزش مو باشند ژن ها می توانند از آن ها به فرد به ارث برسند. ژنتیک می تواند روی کاهش تدریجی قطر و طول هر رشته مو اثرگذار باشد و به سادگی باعث نازک شدن موها شود. ریزش مو بر اثر وراثت در بین مردان رواج بیشتری دارد.

استرس نیز از اصلی ترین دلایل برای شروع ناگهانی و بی دلیل ریزش موهاست. گاهی ریزش مو می تواند بر اثر فاکتورهایی باشد که زیاد به آن ها توجه نشده است. قبل از آن که به سراغ داروها و هر نوع درمانی بروید نگاهی به بشقابتان بیندازید. مسئله تنها یک رژیم غذایی سالم نیست بلکه سلول های مو برای رشد و عملکرد مناسب نیاز به پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و آهن دارند.

سلول های مو سریع ترین رشد را در بدن دارند اما اولین سلول هایی هستند که با نداشتن رژیم غذایی مناسب یا کمبودهای دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند زیرا برای ادامه ی حیات ضروری نیستند. تمامی مواد مغذی که شما مصرف می کنید در ابتدا به بخش هایی از بدن فرستاده می شوند که ضروری اند، مانند قلب، کبد و کلیه ها و در آخر مواد باقی مانده به موها خواهد رسید. پس مصرف صحیح مواد غذایی با کیفیت مناسب اهمیت زیادی دارد..

کمبود آهن

کمبود آهن بیشتر در زنانی رایج است که در سنین باروری اند. در این زمان خون به اندازه ی کافی گلبول های قرمز ندارد تا اکسیژن را به سلول ها بفرستد و به بدن انرژی مورد نیازش را برساند. چیزی که به بدن شما سوخت رسانی می کند برای رشد سالم موها نیز مورد نیاز است. زمانی که فولیکول های مو رشد می کنند نیاز به آهن خواهند داشت. زنانی که عادت ماهانه ی سنگینی دارند بیشتر در خطر کمبود آهن هستند.

گوشت خصوصاً گوشت قرمز منبع خوبی برای فریتین است، نوعی آهن ذخیره شده که در تولید پروتئین سلول های مو به بدن کمک می کند. دیگر غذاهای دارای آهن سبزیجات، ماهی، تخم کدوتنبل، آجیل، دانه های سویا و برشتوک می باشند که باید به رژیم غذایی شما اضافه شوند. همچنین دقت داشته باشید در کنار این خوراکی ها ویتامین c نیز مصرف کنید تا قدرت جذب آهن در بدن را بالا ببرد.

پروتئین ضروری است

هر رشته مو از فیبرپروتئینی ساخته شده است. ای یعنی نیاز به مقدار کافی پروتئین برای رشد دارد. اگر به مقدار کافی پروتئین مصرف نکنید بدن با قطع سهمیه ی مو آن را به اعضای حیاتی می فرستد. موهای شما در نتیجه خشک و شکننده به نظرخواهند رسید. هر سلول برای زندگی نیاز به پروتئین دارد. این ماده برای بازسازی بافت ها و همچنین ساخت بافت جدید مورد نیاز است.

در یک زمان حدود ۹۰ درصد از رشته های مو در مرحله ی رشد قرار دارند که برای دو تا سه سال طول خواهد کشید. زمانی که این مرحله به پایان رسید برای سه ماه وارد مرحله ی استراحت می شوند. سرانجام موها ریخته و با تار موهای جدید جایگزین خواهند شد. اگر در رژیم غذایی خود پروتئین کافی نداشته باشید تعداد زیادی از رشته های مو همزمان وارد مرحله ی استراحت خواهند شد و ریزش مو شروع می شود.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:55

آیا می خواهید ذهن خود را وسعت دهید و باهوش تر شوید؟ یک کمی تلاش روزانه وسعت عظیمی به ذهن شما می دهد. در این مقاله چند روش ساده به شما پیشنهاد می شود که با انجام آنها می توانید شخص باهوش تری شوید.

۱. هر روز ۱۰ ایده بسازید

به این موضوع بیندیشید که چه طور می توانید فقر را در جامعه کاهش دهید، چگونه می توانید مشکلات روزمره ی خود را حل کنید، و به هر آنچه بیندیشید که به عنوان ایده ای جالب جهت ساختن یک فیلم سینمایی به درد می خورد.

این که ایده های شما چطور به ثمر بنشینند مهم نیست، این یک تمرین روزانه برای مغزتان است. فهرست شما حتی می تواند به راه اندازی یک کسب و کار جدید یا موضوعی برای خلق یک کتاب بینجامد.

۲. روزنامه بخوانید

خواندن روزنامه به شما کمک می کند تا از موضوعات مهمی که در گوشه و کنار جهان رخ می دهند باخبر شوید. هم چنین شما شکل دهی(صورت بندی) به افکارتان را می آموزید و می توانید میان مسائل به ظاهر نامرتبط، پیوند و ارتباط برقرار کنید و زمانی که در جمع دوستان تان هستید موضوعات بسیار زیادی برای بحث و تبادل نظر داشته باشید.

۳. نقش یک نویسنده ی مخالف را بازی کنید

یکی از آموخته های اخیر خود را در نظر بگیرید و یک ایده ی منحصر به فردی در مخالفت با آن خلق کنید. سپس سعی کنید با یافتن شواهدی از این ایده ی جدید دفاع کنید و آن قدر پیش بروید تا این شواهد و قرائن ایده ی اولیه ی شما را تغییر دهند. تکرار هر روزه ی این بازی به شما کمک می کند به ذهن خود وسعت بدهید و بهتر بیندیشید. اگر هنوز هم نمی دانستید که چگونه و از کجا شروع کنید، به مطالعه ی مقالات انتقادی مجلات روی بیاورید. این به شما کمک می کند تا بفهمید سایرین چطور در بحث هایشان استدلال می آورند و نظراتشان را مطرح می کنند.

۴. یک فصل از کتاب داستانی یا غیرداستانی را بخوانید

خواندن یک کتاب در هفته را به عنوان هدف خود مشخص کنید. شما می توانید در طول روز که در مسیرهای مختلف تردد می کنید یا در انتظار اتوبوس یا مترو هستید ازکتاب های جیبی استفاده کنید که در تمام ساعات برای مطالعه کنار شما هستند. کتاب های داستانی در درک شخصیت ها و دیدگاه های دیگران مفید هستند و کتاب های غیرداستانی برای آشنا کردن شما با موضوعات جدید روز، از سیاست گرفته تا روانشناسی بسیار عالی هستند. این عادت واقعا شما را باهوش تر می کند.

۵. به جای تماشای برنامه های بی فایده ی تلویزیون، فیلم های آموزشی ببینید

گاهی اوقات تماشای فیلم درباره ی موضوعی که مورد علاقه تان است از خواندن مطلبی پیرامون آن برای تان خوشایندتر است و می توانید با تماشای فیلم های آموزشی چیزهای زیادی از تجربیات سایر افراد بیاموزید. می توانید سری به وب گاه های مختلف از جمله ted بزنید و فیلم هایی از سخنرانی های جذاب و آموزنده ببینید. معمولا اطلاعاتی که شما از طریق فیلم های آموزشی می آموزید برایتان خوشایندتر و جذاب ترند و در ذهن شما ماندگارتر و در نتیجه باهوش تر می کند.

۶. در جاهایی که اطلاعات جذاب را منتشر می کنند، مشترک شوید

با دنبال کردن مطالب جذاب و سرگرم کننده در فیسبوک و توییتر و… شما می توانید آن چه را در جست وجوی یادگیری اش هستید در صفحه ی پیشخوان خود داشته باشید. برای مثال اگر به دنبال اطلاعات جدیدی از علم و فناوری هستید در صفحاتی که اطلاعات این حوزه را پوشش می دهند مشترک شوید تا خبرنامه ها و ایمیل های مربوط به آن برای تان ارسال شود.

۷. دو فهرست از کارهای” انجام دادنی” تهیه کنید:

یکی مهارت های مربوط به کار شما که اکنون می خواهید یاد بگیرید، و دومی چیز هایی که در آینده به آنها دست می یابید Google Docs یک راه مناسب برای ردگیری فهرست های شما است. برای هر دو فهرست تان، تصمیم بگیرید چه چیزی را می خواهید بیاموزید، منابعی را که قرار است به شما این مهارت ها را بیاموزند، شناسایی کنید و سپس هر روز روی آنها کار کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه ی علوم رایانه ای مشغول به کار هستید، فهرست اول شما می تواند شامل یادگیری تازه های Python در یک روز یا استفاده از MongoDB در روز دیگر باشد.

در فهرست دوم، شما می توانید به اهداف بلندمدت تان بیندیشید، مواردی نظیر بازاریابی پیشرفته به کمک رایانه یا یادگیری نرم افزارهای معماری. اکنون چه از طریق خواندن مطالب یک کارشناس یا ثبت نام در یک دوره ی آموزشی، گام های ساده ای را برنامه ریزی کنید که برای دستیابی به اهداف تان به آنان نیاز دارید.

۸. آن چه را آموخته اید، با دیگران به اشتراک بگذارید

اگر شما با یک نفر به تجزیه تحلیل موضوعات موردعلاقه تان به بحث بنشینید، می توانید دانش جدید را در مورد آن موضوع به دست آورید. هم چنین، زمانی که شما می توانید مبحثی را برای کسی توضیح دهید، نشانه ی آن است که شما به درک و فهم آن موضوع کاملا مسلط هستید. می توانید بدون آن که مستقیما با شخصی گفت وگو کرده باشید، آن چه را آموخته اید با او به اشتراک بگذارید. بسیاری از مردم دوست دارند شروع به وبلاگ نویسی کنند، و از این طریق می توانند مطالب در یک فضای مجازی گفت وگو با دیگران به اشتراک بگذارند.

۹.منابع دانش مورد علاقه ی خود را بررسی کنید

همه روزه در وبلاگ های تخصصی یا هر منبع دیگری به دنبال کسب دانش باشید تا عطش شما را برای یادگیری سیراب کند. انجام این کار یک عادت بسیار آسان است زیرا سایر کاربران مشابه شما به محتوای مورد علاقه تان یک نظم و ترتیبی می دهند و پس از نشر آن، شما می توانید به راحتی با دنبال کردن یکی از آن کاربران به موضوعات مورد علاقه تان دست یابید. سعی کنید اطلاعات خود را به روزرسانی کنید، مقالات را ذخیره کنید و قبل از خواب زمان کوتاهی را برای مرور این مطالب اختصاص دهید.

۱۰. فهرست کارهای "انجام داده ام” را تهیه کنید

در پایان هر روز کارهایی را که به پایان رسانده اید فهرست برداری کنید. این فهرست به شما کمک می کند تا حس بهتری داشته باشید نسبت به هرآنچه به انجام رسانده اید، مخصوصا اگر شما از انجام آنها دلسرد بوده باشید. هم چنین به شما کمک می کند تا بازتاب خوبی از آنچه به ثمر رسانده اید داشته باشید و بتوانید فهرست تان را برای روز بعد دوباره ساختاردهی کنید. این کار تنها در نظم بخشیدن با کارهایتان تأثیر می گذارد بلکه به باهوش تر شدن شما هم کمک می کند.

۱۱. فهرست کارهای "دیگر انجام نمی دهم” را تهیه کنید

برای پاک سازی آشفتگی ذهن تان، به کارهای بی تفکر و بدون تاثیر بر ذهن که انجام داده اید و زمانی که برای شان هدر داده اید توجه کنید. ابا اینکار شما جلوی پیشرفت ذهنی و باهوش تر شدن تان را گرفته ایدو عادات قدیمی را ترک کنید، و برای عادات بهتر و جدید زمان صرف کنید.وارن بافت می گوید: "تفاوت بین افراد موفق و افراد خیلی موفق این است که افراد خیلی موفق به اغلب موضوعات "نه” می گویند.”

۱۲. هر آنچه را می آموزید، بنویسید

برای این منظور شما می توانید به وبلاگ نویسی یا استفاده از اپلیکیشن "اینکپاد” روی بیاورید تا هر آنچه را می آموزید ثبت کنید. نه تنها این کار یک روش خوب برای ثبت آموخته های شما است، بلکه یک منبع خوب انگیزه برای شما خواهد شد. مادامی که می دانید باید در پایان روز آموخته های تان را بنویسید و ثبت کنید، انگیزه خواهید داشت تا بیشتر نیز بیاموزید. نوشتن آموخته ها می تواند بر باهوش تر شدن شما تأثیر بگذارد

۱۳. ذهن خود را تحریک کنید

پیاده روی روزانه، راه خوبی برای حرکت ذهن و حفظ سلامت روانی است. هم چنین پیاده روی روش خوبی برای اندیشیدن پیرامون تصمیمات سخت یا پردازش اطلاعات جدید در ذهن تان است.

۱۴. در دوره های آنلاین شرکت کنید

فهرست محبوب ترین دوره های آنلاین حرفه ای را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید بیش از حد خودتان را گرفتار نمی کنید و برحسب علایق تان یک یا دو دوره از آنها را انتخاب کنید و صادقانه روی آن تمرکز کنید. برنامه ی درسی شما را در مسیر آموزش نگه می دارد، بنابراین شما می دانید روزانه برخی کارها را از گوش سپردن به یک سخنرانی تا مشق یک تکلیف به انجام می رسانید.

۱۵. با افرادی که برای شما جالب هستند، صحبت کنید

حتی اگر این افراد برایتان غریبه هستند، از نزدیک شدن به آنان نهراسید. از آنان پیرامون موفقیت ها و چگونگی دستیابی به این کامیابی هایشان پرس وجو کنید. اغلب مواقع، شما از افرادی که به سختی از آنان اطلاعاتی گرفته اید چیزهای بیشتری می آموزید.

۱۶.وقت خود را با افراد باهوش تر از خودتان بگذرانید

شما می توانید زمان زیادی را با افراد باهوش سپری کنید. خوب است روزانه با این افراد که الهام بخش شما هستند یک فنجان چای بنوشید یا قدم بزنید. در معاشرت با این افراد همیشه متواضع و مشتاق برای یادگیری باشید. تا جایی که امکان دارد سوالات خود را بپرسید. مادامی که افراد دانا تر از خودتان اطرافتان باشند، چاره ای جز کسب اطلاعات و آموختن ندارید.

۱۷. به بازی های فکری بپردازید

برخی بازی ها نظیر شطرنج و اسکرابل قدرت ذهنی شما را وسعت می دهند. زمانی که به این بازی ها می پردازید خودتان را به چالش می کشید. مثلا بازی اسکرامبل بدون استفاده از لغت نامه. هم چنین می توانید از طریق بازی هایی نظیر سودوکو و ۲۰۴۸ به حل معماها بپردازید.

۱۸. از برنامه های آموزشی "هر روز یک کلمه” استفاده کنید

با این برنامه ها می توانید دامنه ی لغات خود را گسترش دهید، که می تواند به شما در آزمون هایی نظیر SAT یا GRE هم کمک کند یا حتی در مکالمات روزمره برای تان مفید باشد. حتی شما می توانید برای یادگیری لغات زبان های دیگری نیز تلاش کنید. سعی کنید هر روز ۵ تا ۱۰ لغت به دامنه ی لغات زبان خارجی ای که یاد می گیرید، بیفزایید. برای این منظور می توانید از LiveMocha یا Basuu یا DuoLingo استفاده کنید.

۱۹. با ترس هایتان مواجه شوید

همه ی ما یک "منطقه ی امن” در زندگی مان داریم که خروج از آن از ما فرد عاقل تری می سازد. هر روز خودتان را مجبور کنید بیشتر از این محدوده دور شوید. با شرکت در کلاس های آموزش مهارت های سخنوری و… به صحبت در مکان های عمومی بپردازید، جلسه ای را به طور داوطلبانه برای پیشنهاد یک کار رهبری کنید، یا از شخصی که همیشه او را تحسین کرده اید با یک ایمیل یا نامه ی کوتاه دعوت به همکاری کنید.

۲۰. عرصه های جدید را کشف کنید

چنانچه برای شما میسر نیست به سفرهای دور دنیا بروید، حداقل تلاش کنید برخی چیزها و جاهای جدید را در زادگاه خود پیدا کنید. به این ترتیب شما با افراد متفاوتی ملاقات می کنید، حقایق بسیاری می آموزید، و نکات جدید زیادی درباره ی جهان می شناسید. این کار بسیار کارامدتر از تماشای برنامه های تلویزیون است.

۲۱. به دنبال پاسخ پرسش های خود باشید

ممکن است پاسخ هایی که برای پرسش هایتان می شنوید دلسردتان کند اما دست برندارید و ادامه دهید. دنبال کنید و کنجکاوی تان را پیگیری کنید و پاسخ مناسب سوال تان را دریابید.

۲۲. زمانی را به "هیچ کاری انجام ندادن” اختصاص دهید

اغلب اوقات، نشستن در سکوت می تواند به شما در الهام گرفتن و تامل در امور روزانه تان کمک کند.

۲۳. یک سرگرمی سازنده برای خود انتخاب کنید

اگر شما چیزی دارید که هر روز روی آن کار می کنید، از بافتنی گرفته تا ماهی گیری، می توانید به طور فعالانه چیزهای بسیار زیادی به واسطه ی انجام آن بیاموزید. مثلا، شما ممکن است برای نواختن یک قطعه ی جدید موسیقی هر روز تلاش کنید، یک بخش از کتاب درسی فیزیک را بخوانید، چند صفحه بیشتر از داستان کوتاه تان را بنویسید، یا یک مهارت جدید رایانه ای بیاموزید.

۲۴. آن چه را آموخته اید به کار بندید

اگر شما اخیرا مهارت کدنویسی جدیدی کسب کرده اید، یا چگونگی کار با یک ابزار را فراگرفته اید، مطمئن شوید که اغلب استفاده از آن مهارت در طول زندگی تان امکان پذیر خواهد بود. یادگیری با انجام دادن یکی از موثرترین راه های باهوش تر شدن است.

۲۵. ورزش کنید و یک رژیک غذایی سالم را در پیش بگیرید

یک رژیم سالم برای غذای مغز جهت تامین سوخت فکری تان برگزینید، و از الکل و غذاهای سنگین دوری کنید که از شما فردی تنبل می سازند. وقتی سطح انرژی شما پایین می آید، پیاده روی کنید. به این ترتیب خون بیشتری به مغز شما جریان می یابد، و عملکردتان را بهبود می بخشد. متفکران بزرگی مانند مهاتما گاندی و چارلز داروین در پیاده روی های طولانی زبانزد خاص و عام بوده اند.

وب‌سایت بازده

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:55

نمک کالایی آن چنان گرانبها است که در زمان باستان به عنوان دستمزد به کارگران می دادند. نکته ی جالب این است که ریشه ی واژه ی salary که در زبان انگلیسی به معنی دستمزد است، از salt به معنی نمک آمده است، و در آن زمان به عنوان " نسبت نمک دریافتی به میزان کار کارگران ” اطلاق می شد.

امروزه، از نمک برای طعم دادن به غذاها و همین طور بسیاری کارهای ضروری دیگر استفاده می شود.

در ادامه به کاربردهای جالب و مهم نمک در خانه اشاره می کنیم:

۱. تمیز کردن تخته گوشت

حدود یک مشت نمک درشت به همراه آب لیمو بهترین ترکیبی است که می توانید روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب آن را تمیز و ضدعفونی کنید.

۲. جلا دادن وسایل برنجی

برای از بین بردن لکه های سخت از ظروف و وسایل برنجی، از خمیر نمک و سرکه استفاده کنید. البته، افزودن مقداری آب لیمو هم می تواند مفید باشد؛ آب لیمو خمیر نمک و سرکه را کمی رقیق تر می کند و سپس می توانید این ترکیب را روی وسایل برنجی بمالید. سپس وسایل برنجی تان را با آب ولرم بشویید، و با یک پارچه ی سفید و تمیز و بدون پرز کاملا خشک شان کنید.

۳. تمیز کردن ظروف سوخته و سیاه شده

اگر ظرف هایتان در اثر حرارت سیاه شدند یا آثار غذاهای سوخته کف ظرف هایتان ماند، نواحی سوخته یا سیاه شده ی ظروف تان را خیس کنید و روی آن نمک بپاشید، بعد از ده دقیقه آن را بسایید و با آب بشویید. راه دیگر آن است که داخل ظرف را پر از آب کنید و سپس یک مشت نمک داخل آب بریزید و بگذارید یک شب بماند. فردای آن روز ظرف را روی آتش بگذارید و اجازه دهید محلول آب و نمک جوش بیاید. با این کار از شر آثار سوختگی بر روی ظروفتان خلاص می شوید. اگر پس از شستشو، لکه ها به طور کامل پاک نشدند، این کار را یک بار دیگر نیز تکرار کنید.

۴. خاموش کردن آتش روی اجاق گاز

اگر قابلمه یا ماهیتابه تان روی اجاق گاز آتش گرفت، به سرعت اجاق را خاموش کنید، و سپس روی آتش نمک یا جوش شیرین بپاشید. هرگز به جای نمک یا جوش شیرین، از شکر، بکینگ پودر یا آرد استفاده نکنید.

۵. برای آب کردن یخ های پیاده رو

در فصل سرما پیش از بارش برف و باران شدید، روی پیاده رو یا هر مکان سرباز در اطراف خانه تان سنگ نمک قرار دهید. این کار باعث می شود یخ هرگز به زمین نچسبد؛ به ویژه اگر زمین تان از جنس بتون باشد.

۶. پاک کردن لکه های قهوه یا چای

برای پاک کردن لکه های قهوه یا چای از فنجان ها یا لیوان های سفالی و چینی، آنها را با نمک یا خمیر نمک و سرکه ی سفید بسایید. لکه ها و حلقه های روی گلدان ها را که در اثر آب به جای می مانند نیز می توان با مالیدن نمک پاک کرد. اگر دریچه ی گلدان بسیار تنگ است و دست داخل آن نمی رود، آن را پر از محلول غلیظ آب و نمک کنید و محکم تکان دهید؛ و بعد از مدتی بشویید.

۷. تسکین درد ناشی از کشیدن دندان

شستن دهان با محلول آب گرم و نمک بعد از کشیدن دندان باعث تسکین و آرامش درد می شود. نمک باکتری های دهان را از بین می برد و آب نیز مانده های غذا را از دهان می شوید. این کار برای تسکین درد لثه ها نیز مفید است.

۸. تسکین سوزش ناشی از گزش حشرات

با آب و نمک خمیر درست کنید و آن را ده دقیقه روی محل گزش حشره بگذارید. برای جلوگیری انتقال بیماری، حتما پیش از این کار محل گزش را به خوبی بشویید.

۹. از بین بردن لیسه های باغچه

روی لیسه های باغ یا باغچه تان کمی نمک بپاشید. این باعث می شود آنها آب بدن شان را از دست بدهند و از بین بروند.

۱۰. درست کردن ژله

برای این که ژله سریع تر آماده شود، ظرف ژله را در یک ظرف بزرگ تر بگذارید و اطراف آن را پر از قطعه های یخ و نمک کنید.

۱۱. برای دور کردن مورچه ها

یکی از خاصیت های معروف نمک این است که مورچه ها را از غذا و به طور کلی از خانه تان دور می کند. فقط کافی است کنار پنجره ها یا اطراف سبد میوه یا غذاها نمک بپاشید، و دیگر هرگز این حشرات کوچکِ سیاه را نبینید.

۱۲. درمان بیماری ها با نمک

همچنین نمک برای درمان برخی بیماری ها یا ناراحتی ها نظیر سندرم پای ورزشکاران نیز مفید است. برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری، شخص مبتلا باید هر دفعه به مدت پنج تا ده دقیقه پای خود را در محلولی از دو قاشق چایخوری نمک در هر نیم لیتر آب قرار دهد. نمک پاها را نرم و لطیف می کند و باعث می شود داروهای ضدقارچ به شکلی موثرتر در آن نفوذ کنند.

سرماخوردگی نیز به کمک نمک قابل درمان است. غرغره ی آب نمک گلودرد را تسکین می دهد، و گرفتگی بینی نیز با محلول آب و نمک به نسبت یک قاشق چایخوری در هر نیم لیتر آب برطرف می شود؛ به این صورت که آب نمک را توسط قطره چکان داخل بینی بریزید، و سپس بینی را با فشار خالی کنید.

به این ترتیب، به این نتیجه رسیدیم که نمک ترکیبی همه کاره است. نه تنها این ماده بسیار مفید و موثر است، بلکه دیگر امروزه آن را می توانیم با نازلترین قیمت از فروشگاه ها تهیه کنیم.

faradeed.ir

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 9:51

فرانسه برای سومین بار میزبانی جام ملت های اروپا را عهده دار خواهد بود. ۱۰ شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

۱ سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی ۱۹۹۸ هم بود با ظرفیت ۸۲ هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. چمن مهم ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان ۱۰۵ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و مختص جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲ مارسی، ورزشگاه ولودروم:

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش ۶۸ هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۷ برمی گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

۳ لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی ۹۸ و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو ۲۰۱۶ میزبانی خواهد کرد. المپیک لیون که با هزینه ۴۱۵ میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به ۶۰ هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

۴ لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی ترین استادیوم میزبان بازی هاست، ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد، در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

۵ بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو ۲۰۱۶ ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با ۴۲ هزار و ۱۱۵ صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

۶ سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از ۴۲ هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و...) به ۱۹۳۰ میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی ۹۸ در این استادیوم برگزار شد.

۷ نیس، آلیانز ریویرا:

سپتامبر ۲۰۱۳ و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش ۳۵ هزار نفر با هزینه ۲۴۵ میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد. شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

۸ لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو ۲۰۱۶ را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در ۱۹۸۴ که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

۹ تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت ۳۳ هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو ۱۶ است از سال ۱۹۹۸ تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 14:31

صرف نظر از هماهنگی های شما با ماموریت شرکت و اعضای تیم، همیشه موانع و مشکلاتی بر سر راه شما قرار خواهند گرفت. گاهی اوقات، این مشکلات تنها به عنوان یک مانع کوچک محسوب می شوند و به همین دلیل نادیده گرفته شده و مورد بررسی قرار نمی گیرند که این امر می تواند در نهایت، به یک مانع اصلی در روند انجام کار تبدیل شود. در واقع وجود این نوع موانع و تنگناها در محیط های دورکاری، به عنوان یکی از مشکلات جدی محسوب می شوند که می تواند به ایجاد هرج و مرج در تیم کاری منجر شده و بر روی میزان سود و زیان شرکت شما تاثیر بگذارد.

در اینجا به ۳ مانع اصلی در محیط های دورکاری و چگونگی کنترل و رسیدگی به آن ها اشاره می کنیم:

۱ عدم وجود ارتباط بین اعضای تیم

زمانی که در مورد موفقیت یک تجارت صحبت می کنیم، ارتباطات به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به این موفقیت محسوب می شوند، اما زمانی که در مورد فعالیت های دورکاری صحبت می کنیم، این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بدون وجود دفترکار، آشپزخانه، راهرو و یا سایر مکان هایی که کارکنان ممکن است در آنجا به صحبت کردن مشغول شوند، کارکنان دورکاری ممکن است اغلب خود را در حال کار کردن در هاله ای از پوچی بیابند. این روند می تواند به ویران کردن یک شرکت که به صورت دورکاری کار می کند، منجر شود.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

پاسخ این سوال جزئیات بسیاری دارد. و این کار از روند استخدام کردن آغاز می شود: در صورت امکان، شما باید سعی کنید فردی را استخدام کنید که پیش از این نیز تجربه ی دورکاری داشته باشد. به این شکل، شما می دانید که این فرد به تنهایی، از قابلیت رسیدگی به کارها برخوردار است و می تواند مدیر خود باشد، به حل مشکلات بپردازد و مهم تر از همه، در صورت بروز هر گونه مشکل، با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و به آن ها اطلاع رسانی کند. همچنین برخی از افراد معتقدند که لازم نیست تنها به استخدام افرادی بپردازید که از تجربه ی دورکاری برخوردارند، بلکه باید به دنبال فردی باشید که به کمک این مهارت های ظریف و ضروری، می تواند به تجربه ی دورکاری دست پیدا کند.

زمانی که تیم قدرتمندی در اختیار داشته باشید، پرورش روابط مناسب در میان آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت نیاز برای ملاقات های فردی و گروهی با آنها برنامه ریزی کنید. همین روند به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید که آیا کارکنان در نقش کاری خود پیشرفتی داشته اند یا خیر، همچنین متوجه خواهید شد که یک کارمند به خصوص، در شرایطی بدون پیشرفت قرار گرفته است، بنابراین باید او را تشویق کنید تا به خاطر منافع خود و منافع شرکت، بیشتر با تیم کاری در ارتباط باشد.

۲ عدم انتشار اطلاعات در زمان لازم

در دنیای پیشرونده ی امروز، شرکت ها می توانند در یک چشم به هم زدن جهت کاری خود را تغییر دهند. سیاست های کاری جدید به کار گرفته می شوند، برنامه های جدیدتر و سریع تر، جایگزین برنامه های قدیمی می شوند و کارکنانی به تیم کاری اضافه شده یا از تیم کاری کنار گذاشته می شوند. همه ی این تغییرات می تواند منجر به تغییر مسیر کاری کارکنانی شود که در محیط های کاری سنتی کار می کنند، اما تصور کنید که این روند چه قدر می تواند برای افرادی که در سرتاسر کشور یا حتی سرتاسر جهان پراکنده شده اند، دشوار باشد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

ابتدا باید این مسئله را به رسمیت بشناسید و قبول کنید که کارکنان شما باید آگاه باشند که در سازمان چه می گذرد. نه تنها به این روش، آن ها احساس می کنند که به خاطر قرار گرفتن در جریان تمامی امور، مورد احترام واقع شده اند، بلکه پس از آگاهی نسبت به اهداف سازمان، تشویق می شوند تا سخت تر کار کنند و از انگیزه ی بیشتری برخوردار می شوند.

پس از آنکه شما این ذهنیت را در میان اعضای تیم خود به وجود آوردید که همه ی آن ها از مسائل مختلف شرکت مطلع خواهند شد (که به ایجاد یک تیم متحد و قدرتمند منجر می شود)، سپس نیاز دارید که به انتشار اطلاعات بپردازید. این کار باید بلافاصله پس از اینکه تصمیمات اساسی در شرکت صورت می گیرد، انجام شود. اگر قرار است در شرکت ادغامی صورت بگیرد، پیش از آنکه کارمند شما در توئیتر از این مسئله مطلع شود، سریع تر در مورد آن اطلاع رسانی کنید زیرا در غیر این صورت تنها فضایی از بی اعتمادی و سرخوردگی در بین کارکنان نسبت به شما به وجود خواهد آمد.

بنابراین، زمانی که اخبار جدیدی وجود دارد، آن را به اشتراک بگذارید. شما می توانید از طریق یک کنفرانس ویدیویی، ایمیل و یا حتی از طریق خبرنامه ی شرکت، این مسئله را با همه ی کارکنان در میان بگذارید. نکته اینجاست که شما نباید کارمندان خود را تنها به عنوان یک کارمند ببینید، بلکه باید آن ها را به عنوان صاحبان و مدیران شرکت در نظر بگیرید، به طوری که هر یک از آن ها مسئول ایجاد بخشی از موفقیت های کلی شرکت باشند.

۳ کمبود آموزش، امکانات و ابزار مناسب

مهم نیست که شما در چه صنعتی فعالیت می کنید، دنیای دورکاری به عنوان یک دنیای تکنولوژی محور محسوب می شود. بنابراین چرا برخی از اعضای تیم شما همچنان از لپ تاپ های تولید سال ۲۰۰۷ استفاده می کنند؟ همچنین زمانی که متوجه می شوید، یکی از کارکنان شما نمی داند که چگونه باید با اسکایپ کار کند، بسیار شگفت زده خواهید شد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

شما برای استخدام هر یک از کارمندان در تجارت دورکاری خود، وارد روند استخدامی سخت و دشواری می شوید، این روند شامل استخدام آن ها بر اساس تجارب کاری پیشین و باور شما در مورد کارهایی است که آن ها می توانند برای شرکت انجام دهند. اما هر اندازه که یک کارمند عالی و متعهد باشد، اگر اینترنت کم سرعت در اختیار او قرار بگیرد، نمی تواند از حداکثر پتانسیل کاری خود استفاده کند.

در این مرحله نیاز است که مدیران دورکاری به این شرایط رسیدگی کنند. اگر یک کارمند، با یک لپ تاپ بسیار قدیمی و کند کار می کند (و شما نیز به عنوان یک کارفرما نمی توانید یک لپ تاپ سریع تر و جدیدتر برای او تهیه کنید)، پس بهتر است سیاست به همراه داشتن وسایل شخصی در محل کار را به کار ببرید تا کارکنان بتوانند از تجهیزات شخصی خود، برای برآورده شدن نیازهای شرکت، استفاده کنند، اما در صورتی که چنین امری امکان پذیر نیست، بودجه ای را در اختیار آن ها قرار دهید تا کارکنان بتوانند یک کامپیوتر جدیدتر تهیه کنند.

همچنین، مدیران دورکاری، نیاز دارند تا از پیشرفت کارکنان خود از طریق ارائه ی بهترین ابزارهای ارتباطی به آن ها به منظور افزایش مشارکت تیم دورکاری خود، اطمینان حاصل کنند و ابزارهای متنوعی را در اختیار آن ها قرار دهند. گزینه های ارتباطی متفاوتی را در اختیار کارکنان خود قرار دهید تا کارکنان بتوانند به وسیله ی آن ها به برقراری ارتباط بپردازند. بدین شکل، کارمند شما می تواند به روشی که به وسیله ی آن احساس راحتی می کند، به برقراری ارتباط بپردازد و بدین ترتیب با سایر اعضای تیم نیز در ارتباط باشد.

در نهایت، بسیار اهمیت دارد که شما اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای تیم برای استفاده از برنامه های مختلف، تجهیزات و ابزار ارتباطی که به وسیله ی شرکت مورد استفاده قرار می گیرند، به درستی آموزش دیده اند. شاید ممکن است که این روند در ابتدا به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، اما می توانید ملاقات های کوتاهی را با هر یک از اعضای گروه خود تنظیم کنید تا به کسب اطلاعات در مورد شرایط کاری آن ها بپردازید و از آن ها سوال کنید که آیا اخیرا با مسائل یا چالش های جدید روبرو شده اند یا خیر. این مسئله به شما اطمینان می بخشد که هر نوع مانعی که ممکن است بر سر راه دورکاری وجود داشته باشد، ازمیان برداشته شده است.

مسائل بسیاری وجود دارند که ممکن است موانع و مشکلاتی در محیط های دورکاری بوجود آورند. آگاهی از دام ها و چالش های غیرمنتظره به تجارت دورکاری شما کمک می کند تا همیشه بتوانید روند کاری خود را به آرامی و رو به جلو پیش ببرید.

وب سایت پونیشا - نیلوفر کل واخی

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 14:31

فرانسه برای سومین بار میزبانی جام ملت های اروپا را عهده دار خواهد بود. ۱۰ شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

۱ سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی ۱۹۹۸ هم بود با ظرفیت ۸۲ هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. چمن مهم ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان ۱۰۵ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و مختص جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲ مارسی، ورزشگاه ولودروم:

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش ۶۸ هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۷ برمی گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

۳ لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی ۹۸ و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو ۲۰۱۶ میزبانی خواهد کرد. المپیک لیون که با هزینه ۴۱۵ میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به ۶۰ هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

۴ لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی ترین استادیوم میزبان بازی هاست، ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد، در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

۵ بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو ۲۰۱۶ ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با ۴۲ هزار و ۱۱۵ صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

۶ سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از ۴۲ هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و...) به ۱۹۳۰ میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی ۹۸ در این استادیوم برگزار شد.

۷ نیس، آلیانز ریویرا:

سپتامبر ۲۰۱۳ و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش ۳۵ هزار نفر با هزینه ۲۴۵ میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد. شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

۸ لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو ۲۰۱۶ را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در ۱۹۸۴ که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

۹ تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت ۳۳ هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو ۱۶ است از سال ۱۹۹۸ تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 10:21

صرف نظر از هماهنگی های شما با ماموریت شرکت و اعضای تیم، همیشه موانع و مشکلاتی بر سر راه شما قرار خواهند گرفت. گاهی اوقات، این مشکلات تنها به عنوان یک مانع کوچک محسوب می شوند و به همین دلیل نادیده گرفته شده و مورد بررسی قرار نمی گیرند که این امر می تواند در نهایت، به یک مانع اصلی در روند انجام کار تبدیل شود. در واقع وجود این نوع موانع و تنگناها در محیط های دورکاری، به عنوان یکی از مشکلات جدی محسوب می شوند که می تواند به ایجاد هرج و مرج در تیم کاری منجر شده و بر روی میزان سود و زیان شرکت شما تاثیر بگذارد.

در اینجا به ۳ مانع اصلی در محیط های دورکاری و چگونگی کنترل و رسیدگی به آن ها اشاره می کنیم:

۱ عدم وجود ارتباط بین اعضای تیم

زمانی که در مورد موفقیت یک تجارت صحبت می کنیم، ارتباطات به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به این موفقیت محسوب می شوند، اما زمانی که در مورد فعالیت های دورکاری صحبت می کنیم، این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بدون وجود دفترکار، آشپزخانه، راهرو و یا سایر مکان هایی که کارکنان ممکن است در آنجا به صحبت کردن مشغول شوند، کارکنان دورکاری ممکن است اغلب خود را در حال کار کردن در هاله ای از پوچی بیابند. این روند می تواند به ویران کردن یک شرکت که به صورت دورکاری کار می کند، منجر شود.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

پاسخ این سوال جزئیات بسیاری دارد. و این کار از روند استخدام کردن آغاز می شود: در صورت امکان، شما باید سعی کنید فردی را استخدام کنید که پیش از این نیز تجربه ی دورکاری داشته باشد. به این شکل، شما می دانید که این فرد به تنهایی، از قابلیت رسیدگی به کارها برخوردار است و می تواند مدیر خود باشد، به حل مشکلات بپردازد و مهم تر از همه، در صورت بروز هر گونه مشکل، با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و به آن ها اطلاع رسانی کند. همچنین برخی از افراد معتقدند که لازم نیست تنها به استخدام افرادی بپردازید که از تجربه ی دورکاری برخوردارند، بلکه باید به دنبال فردی باشید که به کمک این مهارت های ظریف و ضروری، می تواند به تجربه ی دورکاری دست پیدا کند.

زمانی که تیم قدرتمندی در اختیار داشته باشید، پرورش روابط مناسب در میان آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت نیاز برای ملاقات های فردی و گروهی با آنها برنامه ریزی کنید. همین روند به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید که آیا کارکنان در نقش کاری خود پیشرفتی داشته اند یا خیر، همچنین متوجه خواهید شد که یک کارمند به خصوص، در شرایطی بدون پیشرفت قرار گرفته است، بنابراین باید او را تشویق کنید تا به خاطر منافع خود و منافع شرکت، بیشتر با تیم کاری در ارتباط باشد.

۲ عدم انتشار اطلاعات در زمان لازم

در دنیای پیشرونده ی امروز، شرکت ها می توانند در یک چشم به هم زدن جهت کاری خود را تغییر دهند. سیاست های کاری جدید به کار گرفته می شوند، برنامه های جدیدتر و سریع تر، جایگزین برنامه های قدیمی می شوند و کارکنانی به تیم کاری اضافه شده یا از تیم کاری کنار گذاشته می شوند. همه ی این تغییرات می تواند منجر به تغییر مسیر کاری کارکنانی شود که در محیط های کاری سنتی کار می کنند، اما تصور کنید که این روند چه قدر می تواند برای افرادی که در سرتاسر کشور یا حتی سرتاسر جهان پراکنده شده اند، دشوار باشد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

ابتدا باید این مسئله را به رسمیت بشناسید و قبول کنید که کارکنان شما باید آگاه باشند که در سازمان چه می گذرد. نه تنها به این روش، آن ها احساس می کنند که به خاطر قرار گرفتن در جریان تمامی امور، مورد احترام واقع شده اند، بلکه پس از آگاهی نسبت به اهداف سازمان، تشویق می شوند تا سخت تر کار کنند و از انگیزه ی بیشتری برخوردار می شوند.

پس از آنکه شما این ذهنیت را در میان اعضای تیم خود به وجود آوردید که همه ی آن ها از مسائل مختلف شرکت مطلع خواهند شد (که به ایجاد یک تیم متحد و قدرتمند منجر می شود)، سپس نیاز دارید که به انتشار اطلاعات بپردازید. این کار باید بلافاصله پس از اینکه تصمیمات اساسی در شرکت صورت می گیرد، انجام شود. اگر قرار است در شرکت ادغامی صورت بگیرد، پیش از آنکه کارمند شما در توئیتر از این مسئله مطلع شود، سریع تر در مورد آن اطلاع رسانی کنید زیرا در غیر این صورت تنها فضایی از بی اعتمادی و سرخوردگی در بین کارکنان نسبت به شما به وجود خواهد آمد.

بنابراین، زمانی که اخبار جدیدی وجود دارد، آن را به اشتراک بگذارید. شما می توانید از طریق یک کنفرانس ویدیویی، ایمیل و یا حتی از طریق خبرنامه ی شرکت، این مسئله را با همه ی کارکنان در میان بگذارید. نکته اینجاست که شما نباید کارمندان خود را تنها به عنوان یک کارمند ببینید، بلکه باید آن ها را به عنوان صاحبان و مدیران شرکت در نظر بگیرید، به طوری که هر یک از آن ها مسئول ایجاد بخشی از موفقیت های کلی شرکت باشند.

۳ کمبود آموزش، امکانات و ابزار مناسب

مهم نیست که شما در چه صنعتی فعالیت می کنید، دنیای دورکاری به عنوان یک دنیای تکنولوژی محور محسوب می شود. بنابراین چرا برخی از اعضای تیم شما همچنان از لپ تاپ های تولید سال ۲۰۰۷ استفاده می کنند؟ همچنین زمانی که متوجه می شوید، یکی از کارکنان شما نمی داند که چگونه باید با اسکایپ کار کند، بسیار شگفت زده خواهید شد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

شما برای استخدام هر یک از کارمندان در تجارت دورکاری خود، وارد روند استخدامی سخت و دشواری می شوید، این روند شامل استخدام آن ها بر اساس تجارب کاری پیشین و باور شما در مورد کارهایی است که آن ها می توانند برای شرکت انجام دهند. اما هر اندازه که یک کارمند عالی و متعهد باشد، اگر اینترنت کم سرعت در اختیار او قرار بگیرد، نمی تواند از حداکثر پتانسیل کاری خود استفاده کند.

در این مرحله نیاز است که مدیران دورکاری به این شرایط رسیدگی کنند. اگر یک کارمند، با یک لپ تاپ بسیار قدیمی و کند کار می کند (و شما نیز به عنوان یک کارفرما نمی توانید یک لپ تاپ سریع تر و جدیدتر برای او تهیه کنید)، پس بهتر است سیاست به همراه داشتن وسایل شخصی در محل کار را به کار ببرید تا کارکنان بتوانند از تجهیزات شخصی خود، برای برآورده شدن نیازهای شرکت، استفاده کنند، اما در صورتی که چنین امری امکان پذیر نیست، بودجه ای را در اختیار آن ها قرار دهید تا کارکنان بتوانند یک کامپیوتر جدیدتر تهیه کنند.

همچنین، مدیران دورکاری، نیاز دارند تا از پیشرفت کارکنان خود از طریق ارائه ی بهترین ابزارهای ارتباطی به آن ها به منظور افزایش مشارکت تیم دورکاری خود، اطمینان حاصل کنند و ابزارهای متنوعی را در اختیار آن ها قرار دهند. گزینه های ارتباطی متفاوتی را در اختیار کارکنان خود قرار دهید تا کارکنان بتوانند به وسیله ی آن ها به برقراری ارتباط بپردازند. بدین شکل، کارمند شما می تواند به روشی که به وسیله ی آن احساس راحتی می کند، به برقراری ارتباط بپردازد و بدین ترتیب با سایر اعضای تیم نیز در ارتباط باشد.

در نهایت، بسیار اهمیت دارد که شما اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای تیم برای استفاده از برنامه های مختلف، تجهیزات و ابزار ارتباطی که به وسیله ی شرکت مورد استفاده قرار می گیرند، به درستی آموزش دیده اند. شاید ممکن است که این روند در ابتدا به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، اما می توانید ملاقات های کوتاهی را با هر یک از اعضای گروه خود تنظیم کنید تا به کسب اطلاعات در مورد شرایط کاری آن ها بپردازید و از آن ها سوال کنید که آیا اخیرا با مسائل یا چالش های جدید روبرو شده اند یا خیر. این مسئله به شما اطمینان می بخشد که هر نوع مانعی که ممکن است بر سر راه دورکاری وجود داشته باشد، ازمیان برداشته شده است.

مسائل بسیاری وجود دارند که ممکن است موانع و مشکلاتی در محیط های دورکاری بوجود آورند. آگاهی از دام ها و چالش های غیرمنتظره به تجارت دورکاری شما کمک می کند تا همیشه بتوانید روند کاری خود را به آرامی و رو به جلو پیش ببرید.

وب سایت پونیشا - نیلوفر کل واخی

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 10:21

ورزش غیر استاندارد بعد از سن ۳۰ سالگی نه تنها اثرات مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث پیری زودرس و آسیب های جدی می شود. ورزش منظم، اصولی و متعادل در این سنین باعث طول عمر شده و بهتر از آن شما را برای مابقی زندگی زمانی که خطر بیماری هایی مثل دیابت، مشکلات قلبی و سرطان افزایش می یابد، قوی و آماده می کند. اما بسیاری از افراد نمی دانند برای کسب بیشترین فوائد تمرین، تمرینات ورزشی بعد از ۳۰ سالگی نیاز به تغییر دارد.

بسیاری از افراد در دهه سوم زندگی نسبت به دهه دوم بسیار غیر فعال هستند. صرف زمان زیاد در محل کار به صورت نشسته، مسئولیت خانواده و مواردی از این قبیل زمان کافی برای فعالیت بدنی را نسبت به سال های قبل کم تر می کند. همچنین متابولیسم بدن شروع به کند شدن کرده که ممکن است موجب اضافه وزن بدن شود.

۱. تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال یا تناوبی با شدت بالا یکی از بهترین روش های تمرینی در زمان کمبود وقت است. تمرینات اینتروال تاباتا (Tabata): ۲۰ ثانیه تمرن شدید (اسکوات، لانچ، شنای سوئدی، بورپی، کوهنورد و …) و ۱۰ ثانیه استراحت یکی از روش های متنوع HIIT است. برای شروع ۸ ست را کامل کنید. تنها در ۴ دقیقه کالری بسوزانید و سلامت قلبی عروقی خود را تضمین کنید. این تمرین اگر با یک جلسه ۲۰ دقیقه ای تمرین هوازی ترکیب شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

۲. پیروی از برنامه

بعد از ۳۰ سالگی تمرکز بر داشتن و پیروی از یک برنامه متعادل ضروری است. با یک برنامه متعادل شما در هر تمرین قسمت های متفاوتی از بدن را به چالش خواهید کشید، در این صورت کل بدن با یک توازن تمرین داده خواهند شد. این یعنی شما یک قسمت از بدن را دچار بیش تمرینی نمی کنید در حالی که قسمت دیگر بدن اصلاً تمرین داده نمی شود. تمرین بدون برنامه ممکن است منجر به آسیب و بیش تمرینی شود.

دلیل دیگر برای داشتن برنامه این است که در هر روز شما می دانید چه نوع تمرین برای کدام قسمت بدن دارید. به طور مثال روز دوشنبه باید تمرینات هوازی به اضافه تمرینات قدرتی بالا تنه انجام دهید، پس خانواده، شغل یا هر مورد دیگری قادر نخواهند بود شما را از مسیرتان خارج کنند.

۳ رقابت کمتر

در دوران ۳۰ سالگی ورزش های رقابتی ممکن است برای اکثر افراد آسیب زا باشد. هر چند این مورد ممکن است دور از عقل باشد اما ورزش و رقابت با شدت بالا و بر اساس عادت های تمرینی گذشته، فشار مضاعفی بر مفاصل و اندام های فرد وارد می کند و احتمال آسیب دیدگی بالاتر می رود. تمرین در سطح آمادگی فعلی برای افراد بالای ۳۰ سال یک الزام است.

۴. زمان ریکاوری بیشتر

با افزایش سن تغییراتی در بدن اعمال شده و فرایندهای سلولی نسبت به قبل کندتر می شوند. این تغییرات باعث کندتر شدن فرایند بازگشت به حالت اولیه نسبت به قبل می شود. بنابراین توصیه می شود بعد از انجام تمرینات به اندازه کافی استراحت و تغذیه که اصل مهم ریکاوری است، داشته باشید. زمان استراحت بیشتر باعث می شود تا به بدن خود گوش داده و مطمئن شوید که در انجام تمرینات زیاده روی نمی کنید.

۵. تمرینات با وزنه

با افزایش سن حجم عضلانی کاهش می یابد. این کاهش بعد از شروع ۳۰ سالگی آغاز می شود. متوسط افراد سالانه یک درصد از حجم عضلانی خود را از دست می دهند. برای دفع این فرایند طبیعی تمرینات با وزنه را جدی بگیرید. تمرینات با وزنه در دوران ۳۰ سالگی منجر به داشتن سیستم اسکلتی سالم تر، عضلات قوی تر و عملکرد بهتر سیستم های فیزیولوژیکی می شود. همچنین عضلات چربی می سوزانند، بنابراین عضلات بیشتر منجر به چربی سوزی بیشتر می شود. چربی کمتر برای زندگی راحت تر و سالم تر در سال های بعدی عمر یک اصل و اساس غیر قابل انکار است.

۶. ROM

دامنه حرکت (range of motion) که به اختصار ROM نامیده می شود به معنی اضافه کردن تحرک بیشتر به تمرینات است که برای افراد بالای ۳۰ سال ضروری است. به طور مثال اسکوات عمیق به جای اسکوات استاندارد، شنای سوئدی با دستان بازتر و دامنه حرکتی بیشتر، بارفیکس با دستان بازتر را امتحان کنید. این مهم به شما اجازه به کارگیری الیاف عضلانی بیشتری می دهد، بنابراین شما عضلات قوی تر با متابولیسم بالاتری خواهید ساخت که آسیب کمتری در فعالیت های مختلف خواهند دید.

وب سایت مجله علم ورزش - رامیار نجفی

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 228 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 10:21

فرانسه برای سومین بار میزبانی جام ملت های اروپا را عهده دار خواهد بود. ۱۰ شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

۱ سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی ۱۹۹۸ هم بود با ظرفیت ۸۲ هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. چمن مهم ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان ۱۰۵ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و مختص جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲ مارسی، ورزشگاه ولودروم:

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش ۶۸ هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۷ برمی گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

۳ لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی ۹۸ و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو ۲۰۱۶ میزبانی خواهد کرد. المپیک لیون که با هزینه ۴۱۵ میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به ۶۰ هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

۴ لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی ترین استادیوم میزبان بازی هاست، ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد، در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

۵ بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو ۲۰۱۶ ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با ۴۲ هزار و ۱۱۵ صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

۶ سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از ۴۲ هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و...) به ۱۹۳۰ میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی ۹۸ در این استادیوم برگزار شد.

۷ نیس، آلیانز ریویرا:

سپتامبر ۲۰۱۳ و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش ۳۵ هزار نفر با هزینه ۲۴۵ میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد. شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

۸ لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو ۲۰۱۶ را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در ۱۹۸۴ که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

۹ تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت ۳۳ هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو ۱۶ است از سال ۱۹۹۸ تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 9:37

صرف نظر از هماهنگی های شما با ماموریت شرکت و اعضای تیم، همیشه موانع و مشکلاتی بر سر راه شما قرار خواهند گرفت. گاهی اوقات، این مشکلات تنها به عنوان یک مانع کوچک محسوب می شوند و به همین دلیل نادیده گرفته شده و مورد بررسی قرار نمی گیرند که این امر می تواند در نهایت، به یک مانع اصلی در روند انجام کار تبدیل شود. در واقع وجود این نوع موانع و تنگناها در محیط های دورکاری، به عنوان یکی از مشکلات جدی محسوب می شوند که می تواند به ایجاد هرج و مرج در تیم کاری منجر شده و بر روی میزان سود و زیان شرکت شما تاثیر بگذارد.

در اینجا به ۳ مانع اصلی در محیط های دورکاری و چگونگی کنترل و رسیدگی به آن ها اشاره می کنیم:

۱ عدم وجود ارتباط بین اعضای تیم

زمانی که در مورد موفقیت یک تجارت صحبت می کنیم، ارتباطات به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به این موفقیت محسوب می شوند، اما زمانی که در مورد فعالیت های دورکاری صحبت می کنیم، این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بدون وجود دفترکار، آشپزخانه، راهرو و یا سایر مکان هایی که کارکنان ممکن است در آنجا به صحبت کردن مشغول شوند، کارکنان دورکاری ممکن است اغلب خود را در حال کار کردن در هاله ای از پوچی بیابند. این روند می تواند به ویران کردن یک شرکت که به صورت دورکاری کار می کند، منجر شود.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

پاسخ این سوال جزئیات بسیاری دارد. و این کار از روند استخدام کردن آغاز می شود: در صورت امکان، شما باید سعی کنید فردی را استخدام کنید که پیش از این نیز تجربه ی دورکاری داشته باشد. به این شکل، شما می دانید که این فرد به تنهایی، از قابلیت رسیدگی به کارها برخوردار است و می تواند مدیر خود باشد، به حل مشکلات بپردازد و مهم تر از همه، در صورت بروز هر گونه مشکل، با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و به آن ها اطلاع رسانی کند. همچنین برخی از افراد معتقدند که لازم نیست تنها به استخدام افرادی بپردازید که از تجربه ی دورکاری برخوردارند، بلکه باید به دنبال فردی باشید که به کمک این مهارت های ظریف و ضروری، می تواند به تجربه ی دورکاری دست پیدا کند.

زمانی که تیم قدرتمندی در اختیار داشته باشید، پرورش روابط مناسب در میان آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت نیاز برای ملاقات های فردی و گروهی با آنها برنامه ریزی کنید. همین روند به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید که آیا کارکنان در نقش کاری خود پیشرفتی داشته اند یا خیر، همچنین متوجه خواهید شد که یک کارمند به خصوص، در شرایطی بدون پیشرفت قرار گرفته است، بنابراین باید او را تشویق کنید تا به خاطر منافع خود و منافع شرکت، بیشتر با تیم کاری در ارتباط باشد.

۲ عدم انتشار اطلاعات در زمان لازم

در دنیای پیشرونده ی امروز، شرکت ها می توانند در یک چشم به هم زدن جهت کاری خود را تغییر دهند. سیاست های کاری جدید به کار گرفته می شوند، برنامه های جدیدتر و سریع تر، جایگزین برنامه های قدیمی می شوند و کارکنانی به تیم کاری اضافه شده یا از تیم کاری کنار گذاشته می شوند. همه ی این تغییرات می تواند منجر به تغییر مسیر کاری کارکنانی شود که در محیط های کاری سنتی کار می کنند، اما تصور کنید که این روند چه قدر می تواند برای افرادی که در سرتاسر کشور یا حتی سرتاسر جهان پراکنده شده اند، دشوار باشد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

ابتدا باید این مسئله را به رسمیت بشناسید و قبول کنید که کارکنان شما باید آگاه باشند که در سازمان چه می گذرد. نه تنها به این روش، آن ها احساس می کنند که به خاطر قرار گرفتن در جریان تمامی امور، مورد احترام واقع شده اند، بلکه پس از آگاهی نسبت به اهداف سازمان، تشویق می شوند تا سخت تر کار کنند و از انگیزه ی بیشتری برخوردار می شوند.

پس از آنکه شما این ذهنیت را در میان اعضای تیم خود به وجود آوردید که همه ی آن ها از مسائل مختلف شرکت مطلع خواهند شد (که به ایجاد یک تیم متحد و قدرتمند منجر می شود)، سپس نیاز دارید که به انتشار اطلاعات بپردازید. این کار باید بلافاصله پس از اینکه تصمیمات اساسی در شرکت صورت می گیرد، انجام شود. اگر قرار است در شرکت ادغامی صورت بگیرد، پیش از آنکه کارمند شما در توئیتر از این مسئله مطلع شود، سریع تر در مورد آن اطلاع رسانی کنید زیرا در غیر این صورت تنها فضایی از بی اعتمادی و سرخوردگی در بین کارکنان نسبت به شما به وجود خواهد آمد.

بنابراین، زمانی که اخبار جدیدی وجود دارد، آن را به اشتراک بگذارید. شما می توانید از طریق یک کنفرانس ویدیویی، ایمیل و یا حتی از طریق خبرنامه ی شرکت، این مسئله را با همه ی کارکنان در میان بگذارید. نکته اینجاست که شما نباید کارمندان خود را تنها به عنوان یک کارمند ببینید، بلکه باید آن ها را به عنوان صاحبان و مدیران شرکت در نظر بگیرید، به طوری که هر یک از آن ها مسئول ایجاد بخشی از موفقیت های کلی شرکت باشند.

۳ کمبود آموزش، امکانات و ابزار مناسب

مهم نیست که شما در چه صنعتی فعالیت می کنید، دنیای دورکاری به عنوان یک دنیای تکنولوژی محور محسوب می شود. بنابراین چرا برخی از اعضای تیم شما همچنان از لپ تاپ های تولید سال ۲۰۰۷ استفاده می کنند؟ همچنین زمانی که متوجه می شوید، یکی از کارکنان شما نمی داند که چگونه باید با اسکایپ کار کند، بسیار شگفت زده خواهید شد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

شما برای استخدام هر یک از کارمندان در تجارت دورکاری خود، وارد روند استخدامی سخت و دشواری می شوید، این روند شامل استخدام آن ها بر اساس تجارب کاری پیشین و باور شما در مورد کارهایی است که آن ها می توانند برای شرکت انجام دهند. اما هر اندازه که یک کارمند عالی و متعهد باشد، اگر اینترنت کم سرعت در اختیار او قرار بگیرد، نمی تواند از حداکثر پتانسیل کاری خود استفاده کند.

در این مرحله نیاز است که مدیران دورکاری به این شرایط رسیدگی کنند. اگر یک کارمند، با یک لپ تاپ بسیار قدیمی و کند کار می کند (و شما نیز به عنوان یک کارفرما نمی توانید یک لپ تاپ سریع تر و جدیدتر برای او تهیه کنید)، پس بهتر است سیاست به همراه داشتن وسایل شخصی در محل کار را به کار ببرید تا کارکنان بتوانند از تجهیزات شخصی خود، برای برآورده شدن نیازهای شرکت، استفاده کنند، اما در صورتی که چنین امری امکان پذیر نیست، بودجه ای را در اختیار آن ها قرار دهید تا کارکنان بتوانند یک کامپیوتر جدیدتر تهیه کنند.

همچنین، مدیران دورکاری، نیاز دارند تا از پیشرفت کارکنان خود از طریق ارائه ی بهترین ابزارهای ارتباطی به آن ها به منظور افزایش مشارکت تیم دورکاری خود، اطمینان حاصل کنند و ابزارهای متنوعی را در اختیار آن ها قرار دهند. گزینه های ارتباطی متفاوتی را در اختیار کارکنان خود قرار دهید تا کارکنان بتوانند به وسیله ی آن ها به برقراری ارتباط بپردازند. بدین شکل، کارمند شما می تواند به روشی که به وسیله ی آن احساس راحتی می کند، به برقراری ارتباط بپردازد و بدین ترتیب با سایر اعضای تیم نیز در ارتباط باشد.

در نهایت، بسیار اهمیت دارد که شما اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای تیم برای استفاده از برنامه های مختلف، تجهیزات و ابزار ارتباطی که به وسیله ی شرکت مورد استفاده قرار می گیرند، به درستی آموزش دیده اند. شاید ممکن است که این روند در ابتدا به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، اما می توانید ملاقات های کوتاهی را با هر یک از اعضای گروه خود تنظیم کنید تا به کسب اطلاعات در مورد شرایط کاری آن ها بپردازید و از آن ها سوال کنید که آیا اخیرا با مسائل یا چالش های جدید روبرو شده اند یا خیر. این مسئله به شما اطمینان می بخشد که هر نوع مانعی که ممکن است بر سر راه دورکاری وجود داشته باشد، ازمیان برداشته شده است.

مسائل بسیاری وجود دارند که ممکن است موانع و مشکلاتی در محیط های دورکاری بوجود آورند. آگاهی از دام ها و چالش های غیرمنتظره به تجارت دورکاری شما کمک می کند تا همیشه بتوانید روند کاری خود را به آرامی و رو به جلو پیش ببرید.

وب سایت پونیشا - نیلوفر کل واخی

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 9:37

اگر قصد لایه برداری از پوستتان را دارید توصیه می کنیم قبل از انجام آن به موارد مهم در این زمینه دقت کنید و بدون مشورت با پزشک این کار را با پوست خود نکنید

فرآیندی که سلول های مرده از روی سطح پوست برداشته می شوند را «لایه برداری» می گویند. وقتی سن فرد از ۳۰ سال می گذرد، این سلول های مرده بیشتر روی پوست او تجمع می کنند چون قدرت پوست برای دفع این سلول های مرده با افزایش سن کاهش می یابد، در نتیجه حتما باید با یک عامل خارجی این سلول های مرده را از روی پوست بردارید، لایه برداری باعث می شود که سلول های مرده از روی سطح پوست برداشته شوند و جا برای سلول های نو و جوان باز شود تا پوست با این سلول های جوان، ظاهری جوان تر پیدا کند.

آنچه باید درباره لایه برداری شیمیایی بدانید

در این روش ها از محلولی با یک پایه اسیدی برای جداسازی لایه خارجی و آسیب دیده پوست استفاده می شود. به این ترتیب، در حقیقت یک سوختگی شیمیایی خفیف و کنترل شده در پوست به وجود می آید و سلول های مرده پس از جدا شدن، جای خود را به سلول های سالم و جوان می دهند. این محلول ها همچنین تحریک لایه های زیرین را برای تولید کلاژن و الاستین پوست تحریک می کنند. این ۲ عامل در طراوت و جوانی پوست نقش اساسی ایفا می کنند.

کدام لایه بردارها را باید پزشک تجویز کند

بعضی از کرم های لایه بردار باید حتما زیر نظر پزشک مصرف شوند، به خصوص لایه بردارهای غلظت بالا که برای درمان بعضی بیماری ها چون کک ومک، اسکارهای آکنه، کومدون های آکنه تجویز می شود و لایه بردارهایی که ترکیب فنول داشته درصورت استفاده نادرست، عوارض غیر قابل جبرانی را به همراه دارند. چون استفاده نادرست باعث ایجاد تحریک و التهابات پوستی، خشکی پوست و همچنین تشدید رنگدانه های پوستی، ایجاد لک و حساسیت در برابر نور آفتاب، ایجاد اسکارهای دائمی، کمرنگی یا پررنگی در نواحی مختلف پوست می شود.

همچنین با توجه به رنگ پوست، واکنش پوست در نقاط مختلف بدن و همچنین با توجه به این که کرم های لایه بردار در همه افراد عکس العمل یکسانی ندارند، بهتر است پزشک متخصص بگوید، کدام کرم برای شما مناسب است، زیرا ممکن است استفاده نکردن صحیح و بجا از این داروها نتیجه معکوسی به دنبال داشته باشند.

به چه کسانی لایه برداری سطحی توصیه می شود

لایه برداری سطحی برای از بین بردن آثار اولیه آفتاب در پوست، چین های ظریف پوستی و تغییر رنگ های خفیف کاربرد دارند. ترکیبات اصلی آن ها معمولا از دسته هیدروکسی اسیدها (آلفا هیدروکسی اسید(AHA) و بتا هیدروکسی اسید(BHA)) با غلظت های ۲۰ تا ۷۰درصد، یا سایر مواد لایه بردار است. استفاده از لایه بردارهای شیمیایی سطحی باید توسط فرد متخصص تجویز شوند.

هرچند که انواع ملایم تر این لایه بردارها با غلظت های پایین تر برای استفاده عموم وجود دارند. علاوه بر این برای کسب نتیجه مطلوب، لازم است که این فرآیند ۴ تا ۵ بار در طول ۲ تا ۴ هفته و پس از آن سالی ۴ بار تکرار شود. هیدروکسی اسیدها در جوان سازی پوست تاثیر مهمی دارند زیرا می توانند پوست های چرب را پوسته پوسته کرده و بدون ایجاد التهاب به عمق پوست نفوذ کنند. معروف ترین بتا هیدروکسی اسید، اسید سالی سیلیک است که در درمان آکنه کاربرد زیادی دارد.

لایه برداری مخصوص بدن

در این نوع لایه برداری پوسته ریزی و جداشدن لایه آسیب دیده ۳ تا ۷ روز طول می کشد. قرمزی و التهاب پوست ممکن است تا ۲ ماه طول بکشد، هرچند که به طور معمول بعد از یک تا ۲ هفته پوست نسبتا به حالت طبیعی خود بازگردد و از آن به بعد با استفاده لوازم آرایشی التهاب باقی مانده را می پوشانند. با استفاده از لایه برداری با فرآورده های با قدرت متوسط، فرد به ندرت احساس درد و ناراحتی شدید می کند و عوارض به وجود آمده نیز با روش های معمولی قابل کنترل هستند.

کدام کرم ها را می توان بدون تجویز پزشک استفاده کرد

کرم ها یا محلول های شیمیایی حاوی موادی چون آلفاهیدروکسی اسید (AHA)، رتینوئیدها، آنزیم های طبیعی و… به عنوان لایه بردار شناخته می شوند. وقتی این مواد روی پوست مالیده می شود با توجه به نوع محلول یک تا ۱۴ روز بعد از استفاده، سلول های مرده روی پوست تخریب می شوند تا سلول های جوان جای آن ها را بگیرند، اسیدهای میوه(AHA) غلظت پایین تر را افراد می توانند بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنند و در منزل، شب ها هنگام خواب استفاده کنند.

بهتر است این فرآورده ها دور چشم و دور دهان استفاده نشود زیرا موجب تحریک و قرمزی و التهاب این نواحی خواهد شد. درصدهای بالاتر مانند ۵۰ درصد و ۷۰درصد باید توسط متخصص پوست به کار روند.

آنچه باید درباره لایه برداری مکانیکی بدانید

روش میکرودرم ابریژن، متداول ترین لایه برداری مکانیکی است که اثرات خوبی بر کیفیت پوست می گذارد و همچنین با تاثیری که بر نفوذ داروهای پوستی دارد، کمک مهمی در درمان لک صورت است و از طرفی با تحریک پوست باعث بهبود ساخت کلاژن شده و در طولانی مدت در بهبود چین و چروک نیز موثر است.

میکرودرم ابریژن برای جوان سازی پوست

در این روش با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهترشدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می شود.

بسیاری از افراد از جای جوش ها در صورت شان ناراضی هستند که به داروهای شیمیایی جواب نمی دهد از میکرودرم ابریژن می توان برای رفع جای جوش ها استفاده کرد. از میکرودرم ابریژن می توان در درمان جای آکنه و آبله مرغان نیز استفاده کرد. جوشگاه های اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و اغلب بر حسب نوع اسکار (جای جوش) و محل و عمق آن به چند جلسه درمان هفتگی نیاز دارد. درصورت عمیق بودن جای جوش و دفعات زیاد میکرودرم از لیزر می توان استفاده کرد.

عارضه های میکرودرم ابریژن چیست؟

کریستال های آلومینیم که در این روش استفاده می شوند، هیچ گونه عارضه ای در سطح پوست ندارند چون پزشک می تواند جریان و سرعت کریستال ها را کنترل کند. میکرودرم ابریژن را می توان به تنهایی یا یک روشی کمکی برای لیزر در درمان اسکارها و لکه های پوستی استفاده کرد چون هم غیرتهاجمی است و هم نیاز به مراقبت های زیاد بعد از عمل ندارد.

میکرودرم ابریژن درد دارد؟

درمان با میکرودرم ابریژن بدون درد است و نیاز به بی حسی ندارد. طول عمل وابسته به وسعت سطح پوست است. بعد از عمل میکرودرم ابریژن، بیمار می تواند بدون هیچ محدودیتی کارهای روزمره خود را انجام دهد و می تواند از کرم های آرایشی غیرتحریک کننده استفاده کند. بعد از نخستین درمان پوست صاف و روشن می شود و تعداد دفعاتی که باید این روش انجام شود بسته به پوست و ضایعه از ۴ تا ۱۰جلسه را می توان پیش بینی کرد و فاصله جلسات نیز بسته به ضایعه از هر هفته تا ۴ هفته یک بار متفاوت است.

پیلینگ چه فرقی با میکرودرم ابریژن دارد؟

استفاده از مواد شیمیایی لایه بردار، همان پیلینگ است؛ موادی مانند اسید سالسیلیک، اسید سیتریک، اسیدهای میوه یا آلفاهیدروکسی اسید AHA یا تری کلرواستیک اسید (TCA). در این روش اسیدهای لایه برداری با درصدهای متفاوت روی پوست صورت استعمال شده و عمل لایه برداری به صورت شیمیایی انجام می شود اما در میکرودرم ابریژن با دستگاه و کریستال های اکسیدآلومینیم روی سطح پوست به طور مکانیکی لایه برداری می شود.

آنچه باید درباره پیلینگ با لیزر بدانید

به طور معمول از لیزر دی اکسیدکربن یا فراکشنال برای این منظور استفاده می شود و در درمان برخی بیماری های پوستی مثل اسکار، کک و مک و لک های قهوه ای که درصورت و دست بیشتر افراد مسن دیده می شود و همچنین جوان سازی پوست استفاده می شود.

لیزر فراکشنال برای چه کسانی استفاده می شود؟

از لیزر فراکشنال برای درمان پیری پوست استفاده می شود. در این روش توسط لیزر، لایه سطحی پوست به شکل موضعی در مقاطعی از پوست از بین می رود و اطراف این ستون های حرارتی سالم می ماند و این امر موجب تسریع روند ترمیم پوست می شود. از آنجایی که لایه شاخی پوست در طی لیزر دست نخورده باقی می ماند، بنابراین فعالیت طبیعی پوست به عنوان سد حفاظتی حفظ می شود.

البته کاربرد این تکنیک فقط در پیری پوست نیست و در موارد دیگری از جمله اسکار یا جای جوش یا جای جراحی و سوختگی، تغییرات رنگی پوست، منافذ باز پوستی، افزایش قوام پوست خطوط کشش پوستی (استریا) و جوان سازی پوست نیز کاربرد دارد.

انجام عمل پیلینگ لیزری چقدر طول می کشد؟

با وجود دستگاه های جدید لیزر اولتراپالسی اسکن دار، معمولا طول مدت عمل لیزر پوست کمتر از یک ساعت طول می کشد. بلافاصله پس از عمل پوست برافروخته و به رنگ صورتی پررنگ یا قرمز در می آید و بیمار احساس سوختگی یا خارش می کند که در روش تکنیک باز از پماد وازلین یا پماد ترکیبی روی پوست استفاده می شود که بسته به شرایط و نوع پوست بیمار، پزشک می تواند از روش پانسمان بستر با گاز نیمه تراوا استفاده کند. تورم صورت بین روز دوم تا چهارم طبیعی است، بین روزهای ۷ تا ۱۰ بیمار پوست قرمز و صورتی دارد که به تدریج به سمت طبیعی شدن پیش می رود و در حدود هفته سوم پس از عمل از بین می رود.

لیزردرمانی در آرایشگاه

به هیچ وجه نباید در آرایشگاه لیزردرمانی انجام شود بلکه باید توسط متخصص بیماری های پوست و مو یا متخصص جراحی پلاستیک انجام شود و انجام این عمل توسط افراد غیرمتخصص در آرایشگاه ها و حتی توسط پزشکان عمومی که تحت عنوان پزشک بیماری های پوست و مو مشغول لیزردرمانی هستند، اشتباه است و می تواند خطرناک باشد.

اگر مشکل پوستی حاد دارید

در لایه برداری عمیق از ترکیبات فنل استفاده می شود. ترکیبات فنلی لایه بردارهای بسیار قوی هستند که یک بار استفاده از آن ها برای دست یافتن به نتیجه موردنظر در یک سال کافی است. یک بار لایه برداری شیمیایی عمیق ممکن است ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول بکشد که طی این مدت، روی هر قسمت از صورت به مدت ۱۵دقیقه از محلول استفاده می شود.

به طور معمول، به علت دردناک بودن این روش، ابتدا بی حسی موضعی انجام شده و وضعیت قلب بیمار نیز کنترل می شود پس از لایه برداری به فرد توصیه می شود تا ۲هفته از شرکت در فعالیت های روزانه خودداری کند، هرچند که قرمزی پوست ممکن است تا ۳ ماه باقی بماند. این روش برای پوست های تیره مناسب نیست.

وب سایت پزشکان بدون مرز

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 9:37

پیلاتس، یکی از محبوب ترین تمرینات برای کسانی است که از باشگاه رفتن خسته شده اند. این تمرین، مرکز بدن شما را به خوبی هدف می گیرد، و برای سوزاندن کالری و افزایش توده عضلانی بسیار موثر است. بسیاری از افراد، باورهای اشتباهی در مورد پیلاتس دارند، زیرا هرگز در کلاس پیلاتس شرکت نکرده اند و واقعا نمی دانند پیلاتس چیست. در اینجا، چند مورد از رایج ترین باورهای اشتباه در مورد پیلاتس را بیان می کنیم:

باور شماره ۱: پیلاتس مانند یوگا است

خیر، اینطور نیست. درست است که پیلاتس و یوگا، دارای برخی شباهت ها هستند، اما حقیقت این است که یوگا و پیلاتس از روش های بسیار متفاوتی برای دستیابی به تندرستی و سلامتی استفاده می کنند. حرکات آنها بسیار متفاوت هستند، و تکنیک های تنفسی آنها هم کاملا با هم فرق دارند. یوگا عمدتا بر تمرین روی حصیر تمرکز دارد، در حالیکه پیلاتس، شما را به حرکت وا می دارد و از تجهیزات متنوعی هم استفاده می کند. پیلاتس و یوگا، همانقدر به هم شباهت دارند، که آهسته دویدن و دوی ماراتن شبیه هم هستند!

باور شماره ۲: پیلاتس، فقط برای خانم هاست

آیا می دانستید که پیلاتس، توسط یک مرد ابداع شده؟ جوزف پیلاتس، در ابتدا آنرا بعنوان یک برنامه ی تمرینی برای نیروهای مسلح و مجریان قانون در نظر گرفت، اما بعدا بعنوان یک برنامه ی توانبخشی فیزیکی برای رقصنده ها در شهر نیویورک محبوب شد! مردانی که پیلاتس تمرین می کنند، به لطف این برنامه ی شگفت انگیز تناسب اندام، اندامی فوق العاده دارند.

باور شماره ۳: پیلاتس فقط بر مرکز بدن تمرکز می کند

در حالیکه در پیلاتس، بر قدرت مرکز بدن و کنترل عضلات تاکید بسیاری می شود، اما پیلاتس برای کار روی کل بدنتان طراحی شده است. این برنامه، شامل تمام عضلات بدن می شود و تضمین می کند که به قدرت عملکردی بیشتر و آمادگی بهتر دست یابید.

باور شماره ۴: پیلاتس، بیش از حد آسان یا سخت است

اگر پیلاتس را به درستی انجام دهید، این تمرینات آسان نخواهند بود. پیلاتس برای به چالش کشیدن افراد، دارای تمام سطوح تناسب اندام طراحی شده است، و هر تمرین که به روش درستی انجام شود، چالش برانگیز خواهد بود. از سویی دیگر، آنهایی که می گویند پیلاتس، بیش از حد دشوار است، ممکن است به این دلیل باشد که تمرینات درست را انجام نمی دهند. تمریناتی وجود دارد که مخصوص افراد مبتدی است، و هر کسی (بدون در نظر گرفتن وضعیت جسمی ) می تواند تمرینی پیدا کند که مناسب او باشد.

باور شماره ۵: پیلاتس، بیش از حد روی انعطاف پذیری تمرکز می کند

شاید نگران باشید که اگر منعطف نباشید، قادر به اجرای پیلاتس نخواهید بود، اما حقیقت این است که پیلاتس، به بهبود انعطاف پذیری شما کمک خواهد کرد. با انجام پیلاتس بطور منظم، شما انعطاف پذیری تان را افزایش خواهید داد (به همان شیوه ای که اینکار را با یوگا انجام می دهید). انعطاف پذیری، نقش مهمی در تناسب اندام کلی شما ایفا می کند، زیرا افراد منعطف تر، کنترل بهتری بر بدن هایشان دارند. پیلاتس، بر ایجاد قدرت و همچنین بهبود انعطاف پذیری تمرکز می کند، و شما متوجه خواهید شد که پیلاتس، یک برنامه چند جانبه است.

باور شماره ۶: پیلاتس فقط برای افراد متناسب یا جوان است

هر فردی، و در هر سنی می تواند پیلاتس انجام دهد. به همین دلیل است که بسیاری از باشگاه ها، یک سری تمرینات پیلاتس مختص افراد مسن دارند. پیلاتس می تواند توانبخشی فیزیکی را نیز مضاعف کند، و به افراد مصدوم کمک کند که به تدریج بهبود یابند. این برنامه می تواند برای برطرف کردن مشکلاتی مانند آرتروز، اسکولیوز، کمر درد، آسیب های زانو و انواع دیگر مشکلات سلامتی مفید باشد.

برای آنهایی هم که نگرانند سطح تناسب اندامشان، مانع شرکت کردن آنها در این برنامه ی جامع شود، باید بگوییم نگران نباشید. پیلاتس در تمام طول دستیابی به تناسب اندامتان به شما کمک می کند، و می تواند شما را از ابتدا تا انتهای مسیر همراهی کرده و به هدفتان برساند. اگر نا متناسب یا غیر منعطف هستید، نگران نباشید. پیلاتس، یک راه عالی برای کمک به خوش اندام شدن شما و بهبود آمادگی جسمی کلی شماست.

وب‌سایت تناسب اندام

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 22:20

فرانسه برای سومین بار میزبانی جام ملت های اروپا را عهده دار خواهد بود. ۱۰ شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

۱ سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی ۱۹۹۸ هم بود با ظرفیت ۸۲ هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. چمن مهم ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان ۱۰۵ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و مختص جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲ مارسی، ورزشگاه ولودروم:

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش ۶۸ هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۷ برمی گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

۳ لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی ۹۸ و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو ۲۰۱۶ میزبانی خواهد کرد. المپیک لیون که با هزینه ۴۱۵ میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به ۶۰ هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

۴ لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی ترین استادیوم میزبان بازی هاست، ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد، در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

۵ بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو ۲۰۱۶ ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با ۴۲ هزار و ۱۱۵ صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

۶ سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از ۴۲ هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و...) به ۱۹۳۰ میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی ۹۸ در این استادیوم برگزار شد.

۷ نیس، آلیانز ریویرا:

سپتامبر ۲۰۱۳ و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش ۳۵ هزار نفر با هزینه ۲۴۵ میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد. شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

۸ لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو ۲۰۱۶ را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در ۱۹۸۴ که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

۹ تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت ۳۳ هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو ۱۶ است از سال ۱۹۹۸ تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 5:30

آنها که طعم عاشقی را چشیده اند، خوب می دانند که این احساس پر تب و تاب با انسان چه می کند. اما عشق دقیقا چیست؟ آیا می توان آن را اندازه گرفت یا در بدن دید؟ دانشمندان سال هاست که به دنبال حل معمای عشق هستند.آنها که طعم عاشقی را چشیده اند، خوب می دانند که این احساس پر تب و تاب با انسان چه می کند. اما عشق دقیقا چیست؟ آیا می توان آن را اندازه گرفت یا در بدن دید؟ دانشمندان سال هاست که هستند.

آن اندامی که افسار عشق را در دست دارد، مغز انسان است

در سال ۱۹۹۲ دکتر جان گری، نویسنده و مشاور خانوادگی، کتابی به نام "مردان مریخی ، زنان ونوسی” به رشته تحریر درآورد که بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفت و برای ۱۲۱ هفته در فهرست کتاب های پرفروش جای داشت. این نویسنده آمریکایی در این کتاب مشکلات رایج در روابط زن و مرد را ناشی از اختلاف بنیادین روانشناختی میان جنس مذکر و مؤنث دانسته و از این استعاره استفاده می کند که مردان و زنان هر کدام از دو سیاره مختلف می آیند؛ مردان از مریخ و زنان از ونوس.

بدن انسان چگونه با عشق روبرو می شود؟

اما مردان مریخی و زنان ونوسی اگر در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف داشته باشند، دستکم در یک برهه از زندگی شباهت بسیاری به هم پیدا می کنند و آن هم زمانی است که عاشق می شوند.

عشق وقتی که می آید، روح و جسم را بی قرار می کند و به تسخیر خود در می آورد. انسان ها تا هزاران سال بر این باور بودند که عشق معمایی راز آلود و هدیه ای از جانب خدایان است. در دوران معاصر اما دانشمندان در تلاش برای پرده برداشتن از این سحر و جادوی عشق و "بلایی” بوده اند که این احساس بر سر بدن می آورد.عشق دقیقا چیست؟ آیا قابل اندازه گیری است؟ آیا می توان آن را از طریق اسکن کردن مغز یا آزمایش کردن خون بررسی کرد؟ آیا می توان مثلا با عکس برداری "ابتلای بیمار به عشق” را تشخیص داد؟

اصلا عشق با بدن ما چه می کند؟

در ادبیات، هنر یا زبان عادی مردم کوچه و بازار هر گاه صحبت از عشق شده، پای قلب به میان آمده است؛ قلبی که با دیدن معشوق به تپش افتاده و در حال بیرون زدن از سینه است یا با از دست دادن معشوق، زخم خورده و شکسته شده است. هرچند در این تعبیر جاافتاده قلب و عشق پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند، اما در حقیقت آن اندامی که افسار عشق را در دست دارد، مغز انسان است.دوناتلا مارازیتی، استاد دانشگاه پیزا، که خود دو بار عاشق شده و قدرتی را که عشق ایجاد می کند، به شخصه تجربه کرده بود، علاقمند شد که پدیده ی عشق را بیشتر کنکاش کند.او در سال ۱۹۹۹ نتایج تحقیقی را منتشر کرد که در آن نشان داده شده بود، سطح سروتونین، از ناقل های عصبی که نقش آرام بخش دارد، در کسانی که به گفته خود عاشق هستند بسیار پایین تر از میزان طبیعی است.

طبق این تحقیق سطح سروتونین در بدن این افراد درست در همان سطحی بوده است که در بدن افراد مبتلا به اختلال وسواس دیده می شود.در این تحقیق که در مجله New Scientist به چاپ رسید، ذکر شده بود که هر دو گروه (عاشق ها و مبتلایان به اختلال وسواسی فکری یا عملی) به طور افراط گونه ای نسبت به یک چیز یا یک شخص احساس نگرانی و وسواس از خود بروز می دهند.پژوهش های علمی نشان داده اند که عاشق شدن واقعا چشم انسان را بر کم و کاستی های معشوق می بندد.

این گروه تحقیقاتی با تکیه بر یافته های خود عنوان کردند که شیمی مغز کسانی که رفتارهای وسواس گونه از خود نشان می دهند، مثلا روزانه به دفعات بسیار زیاد دست هاشان را می شویند یا به طور غیرعادی تمایل به نظافت یا کنترل مدام شعله های گاز دارند، با افرادی که تازه عاشق شده اند، شباهت دارد.دوناتلا مارازیتی و تیمش ۲۴ زن و مرد را که در طول ۶ ماه پیش از این تحقیق عاشق شده بودند با ۲۴ زن و مرد داوطلب دیگر که یا تنها یا در رابطه عاشقانه طولانی مدت و با ثبات بودند، مقایسه کردند.نخستین یافته این دانشمندان این بود که در بدن زنان و مردان عاشق به طور قابل توجهی میزان هورمون کورتیزول که در هنگام استرس ترشح می شود، بالاتر از گروه دیگر است.

مردان عاشق ملایم تر، زنان عاشق مهاجم تر

دوناتلا مارازیتی همچنین دریافت که میزان تستوسترون، مهمترین هورمون مردانه، در مردان عاشق کمتر از دیگر مردان است. در عوض میزان ترشح این هورمون در بدن زنانی که عاشق هستند، در مقایسه با دیگر زنان بیشتر می شود.به گفته دکتر مارازیتی در این وضعیت مردان بیشتر شبیه زنان و زنان بیشتر شبیه مردان می شوند، "انگار که طبیعت می خواهد آنچه که می تواند میان زنان و مردان متفاوت باشد را از میان ببرد، زیرا در این مرحله زنده ماندن [و جفت یابی] مهمتر است.”هنوز دانشمندان موفق به توضیح علمی این تغییر میزان تستوسترون نشده اند اما یک فرضیه که مطرح شده، این است که ترشح پایین این هورمون در مردان، آنان را ملایم تر کرده و آرامش پیش شرطی است تا مرد وارد رابطه شود.در مقابل، طبق فرضیه، بالا رفتن میزان ترشح تستوسترون در زنان موجب افزایش میل جنسی آنها می شود.

اما آیا عاشق شدن تنها دلیل ایجاد این تغییرات در بدن هستند؟

برخی پژوهشگران پس از انتشار این تحقیق، تغییرات هورمونی در بدن را به میزان بالای رابطه جنسی نسبت دادند که در این مرحله رخ می دهد.در مقابل با در نظر گرفتن این نکته که در حالت عادی میزان تستوسترون در مردان به هنگام افزایش رابطه جنسی بالا می رود، در آن زمان در پژوهش های دیگر این نکته مطرح شد که اگر طبق گفته "منتقدان” تغییرات هورمونی در نتیجه افزایش رابطه جنسی به وجود می آید، پس بایستی در مردان عاشق میزان ترشح تستوسترون بالاتر برود و نه آنگونه که طبق پژوهش های دکتر مارازیتی نشان داده شده، کمتر شود.

آیا عشق آتشین نوعی اعتیاد است؟

تا کنون تحقیقات متعددی نشان داده اند که هنگام شکل گرفتن احساس عشق آتشین به وضوح بخش هایی از مغز فعال شده و فعالیت بخش های دیگر کمتر می شود. سمیر زکی و آندریاس بارتلز از کالج دانشگاهی لندن دو تن از نخستین پژوهشگرانی بودند که موفق به شناسایی این بخش ها شدند.آنها به داوطلبان شرکت کننده در این تحقیق عکس هایی از کسانی را که عاشق شان بودند، نشان دادند و همزمان مغز آنها را با دستگاه ام آر ای اسکن کردند. در این تحقیق دیده شد که بیش از همه ۴ نقطه در سیستم لیمبیک (سامانه عصبی احساسی) فعال بودند.

پژوهشگران مشاهده کردند که این واکنش بسیار شبیه به واکنشی است که هنگام مصرف کوکائین در مغز ایجاد می شود. دکتر بارتلز می نویسد: «بین عشق و اعتیاد همپوشانی هایی وجود دارد. به نظر می رسد که اعتیاد از بخش هایی از مودول های مرتبط با عشق در مغز سوءاستفاده می کند.»یافته های علمی مشخص کرده اند که در دوران عاشقی دوپامین، از ناقل های عصبی، مرکز لذت مغز را فعال می کند. این درست شبیه به فرایندی است که مواد اعتیادآور نظیر کوکائین، هروئین، نیکوتین، آمفتامین یا دیگر داروهای اعتیادآور ایجاد می کنند.

این پژوهشگران همچنین با شگفتی دریافتند، هنگامی که به مادران عکس کودکانشان را نشان می دهند، درست همان بخش هایی که در مغز افراد عاشق در اسکن به رنگ روشن درآمده بود، در مغز مادران نیز روشن می شود.البته نتیجه این "آزمایش عشق” را نمی توان صد در صد پذیرفت، زیرا اگر فرد داوطلب عاشق کس دیگری باشد و به هنگام دیدن عکس معشوق به آن فرد دیگر فکر کند، درست همان بخش های مغزی به رنگ روشن درمی آید.به این ترتیب نمی توان نتیجه قطعی گرفت که با ام آر ای مغز می توان عشق دیوانه وار فرد به معشوق را تخمین زد. به گفته دکتر بارتلز هر چند احساس در پی فرایندهای فیزیولوژیکی به وجود می آید، اما این فرایندها نمی توانند به طور کامل عشق را تعیین کنند.

هورمون ها، موتور عشق

قوه محرک عشق را شاید به درستی بتوان هورمون ها دانست، هرچند که با این حال نمی توان به تنهایی از یک یا دو هورمون معین و تغییرات آنها سخن گفت. در ارگانیسم بدن انسان سیستم کنترل هورمونی به هم پیوسته است به طوری که هر تغییر بر روی کل سیستم تأثیر می گذارد.کریستوف کک، پژوهشگر آلمانی، عاشقی را یک "احساس استرس مثبت” توصیف می کند که در آن بیش از همه غده تیروئید و هورمون های جنسی و استرس دخیل هستند.دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که احساس عشق دیوانه وار به طور میانگین تنها ۷ ماه طول می کشد

در موقعیت های اروتیک غده هیپوفیز که در زیر مغز قرار دارد، هورمونی به نام اکسی توسین را ترشح می کند که از جمله در ایجاد انقباضات رحمی، تسهیل ورود اسپرم به رحم و نیز تحریک اندام جنسی نقشی مهم ایفا می کند. اکسی توسین به هنگام ارگاسم و نیز وضع حمل باعث انقباض عضلانی می شود.تا کنون تحقیقات متعددی در مورد ویژگی های این هورمون که آن را "هورمون عشق”، "هورمون ارگاسم” یا "هورمون وفاداری” نیز می نامند، انجام شده است. این تحقیقات نشان داده اند که اکسی توسین موجب وابسته شدن و ایجاد احساس عشق و اعتماد میان دو نفر می شود و آنها را به داشتن یک رابطه مشترک با دوام و داشتن فرزند ترغیب می کند.یکی دیگر از هورمون های مطرح در زمان عاشقی، وازوپرسین است. این هورمون گردش شدیدتر خون در اندا م های جنسی را سبب می شود و نیز کمک می کند تا پس از ارگاسم فرد به خوابی عمیق فرو رود.

رنگ رخسار خبر می دهد از سر درون

رنگ رخسار عاشق به خوبی از بی تابی درونی او خبر می دهد. هنگام مشاهده معشوق یا چیزی مرتبط با وی، تصویر به مغز عاشق مخابره و در آنجا آنالیز می شود. پس از آن مغز پیام هایی را به رگ های خونی در صورت می فرستد که موجب شل شدن عضلات آنها می شود.به این ترتیب مویرگ ها منبسط شده، خون بیشتری در آنها به جریان می افتد و در نتیجه صورت قرمز می شود.عرق کردن کف دست ها نیز یکی دیگر از نکات جلب توجه کننده است. مغز پیام هایی را به غدد عرق به ویژه در ناحیه زیربغل و کف دست ها می فرستد تا عرق بیشتری تولید کنند. این واکنش ها به گفته دکتر کریستان زاندر، متخصص پوست، به هنگام تحریکات ذهنی در زمان دلباختگی متداول هستند.

وقتی عشق چشم آدم را کور می کند

این که قدیمی ها معتقد بودند، عشق انسان را کور می کند، ظاهرا بدون حکمت نبوده است. پژوهش های علمی نشان داده اند که عاشق شدن واقعا چشم انسان را بر کم و کاستی های معشوق می بندد.تیم پژوهشی دکتر آندریاس بارتلز دریافتند، زمانی که انسان ها به کسانی که عاشقشان هستند، می نگرند مدارهای عصبی که در حالت معمول با ارزیابی های انتقادی از دیگران مرتبط هستند، غیرفعال هستند.

عشق تنها سه سال طول می کشد

آنهایی که طعم عاشق شدن را چشیده اند، می دانند که این مرحله پر تب و تاب، مدت زمان محدودی دارد.دکتر هلن فیشر، انسان شناس و نژادشناس آمریکایی، که از وی به عنوان یکی از مشهورترین محققان پدیده عشق در جهان نام می برند، به همراه همکارانش آرتور آرون و لوسی براون، سال ها پیش به این نتیجه رسیدند که احساس "عشق دیوانه وار” به طور میانگین تنها ۷ ماه طول می کشد. پس از گذشت این زمان بالا و پایین رفتن های هورمونی آهسته کاهش می یابد. نتیجه آن که دورانی آغاز می شود که پیوند میان زن و مرد قوی شده و آنها وارد رابطه با یکدیگر می شوند. هورمون ها در این زمان به حد نرمال خود نرسیده اند اما مثل قبل نیز فعال نیستند.با توجه به تئوری های تکامل، اعتقاد بر این است که احساس جذابیت بین ۶ ماه تا ۳ سال عمر دارد که زمانی کافی است برای این که مرد در کنار زن بماند. این زمان لازم است تا زن بتواند باردار شده، وضع حمل کرده و نیازهای اولیه نوزاد را برآورده کند.

وب‌سایت فرا دید

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 5:30

صرف نظر از هماهنگی های شما با ماموریت شرکت و اعضای تیم، همیشه موانع و مشکلاتی بر سر راه شما قرار خواهند گرفت. گاهی اوقات، این مشکلات تنها به عنوان یک مانع کوچک محسوب می شوند و به همین دلیل نادیده گرفته شده و مورد بررسی قرار نمی گیرند که این امر می تواند در نهایت، به یک مانع اصلی در روند انجام کار تبدیل شود. در واقع وجود این نوع موانع و تنگناها در محیط های دورکاری، به عنوان یکی از مشکلات جدی محسوب می شوند که می تواند به ایجاد هرج و مرج در تیم کاری منجر شده و بر روی میزان سود و زیان شرکت شما تاثیر بگذارد.

در اینجا به ۳ مانع اصلی در محیط های دورکاری و چگونگی کنترل و رسیدگی به آن ها اشاره می کنیم:

۱ عدم وجود ارتباط بین اعضای تیم

زمانی که در مورد موفقیت یک تجارت صحبت می کنیم، ارتباطات به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به این موفقیت محسوب می شوند، اما زمانی که در مورد فعالیت های دورکاری صحبت می کنیم، این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. بدون وجود دفترکار، آشپزخانه، راهرو و یا سایر مکان هایی که کارکنان ممکن است در آنجا به صحبت کردن مشغول شوند، کارکنان دورکاری ممکن است اغلب خود را در حال کار کردن در هاله ای از پوچی بیابند. این روند می تواند به ویران کردن یک شرکت که به صورت دورکاری کار می کند، منجر شود.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

پاسخ این سوال جزئیات بسیاری دارد. و این کار از روند استخدام کردن آغاز می شود: در صورت امکان، شما باید سعی کنید فردی را استخدام کنید که پیش از این نیز تجربه ی دورکاری داشته باشد. به این شکل، شما می دانید که این فرد به تنهایی، از قابلیت رسیدگی به کارها برخوردار است و می تواند مدیر خود باشد، به حل مشکلات بپردازد و مهم تر از همه، در صورت بروز هر گونه مشکل، با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و به آن ها اطلاع رسانی کند. همچنین برخی از افراد معتقدند که لازم نیست تنها به استخدام افرادی بپردازید که از تجربه ی دورکاری برخوردارند، بلکه باید به دنبال فردی باشید که به کمک این مهارت های ظریف و ضروری، می تواند به تجربه ی دورکاری دست پیدا کند.

زمانی که تیم قدرتمندی در اختیار داشته باشید، پرورش روابط مناسب در میان آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت نیاز برای ملاقات های فردی و گروهی با آنها برنامه ریزی کنید. همین روند به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید که آیا کارکنان در نقش کاری خود پیشرفتی داشته اند یا خیر، همچنین متوجه خواهید شد که یک کارمند به خصوص، در شرایطی بدون پیشرفت قرار گرفته است، بنابراین باید او را تشویق کنید تا به خاطر منافع خود و منافع شرکت، بیشتر با تیم کاری در ارتباط باشد.

۲ عدم انتشار اطلاعات در زمان لازم

در دنیای پیشرونده ی امروز، شرکت ها می توانند در یک چشم به هم زدن جهت کاری خود را تغییر دهند. سیاست های کاری جدید به کار گرفته می شوند، برنامه های جدیدتر و سریع تر، جایگزین برنامه های قدیمی می شوند و کارکنانی به تیم کاری اضافه شده یا از تیم کاری کنار گذاشته می شوند. همه ی این تغییرات می تواند منجر به تغییر مسیر کاری کارکنانی شود که در محیط های کاری سنتی کار می کنند، اما تصور کنید که این روند چه قدر می تواند برای افرادی که در سرتاسر کشور یا حتی سرتاسر جهان پراکنده شده اند، دشوار باشد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

ابتدا باید این مسئله را به رسمیت بشناسید و قبول کنید که کارکنان شما باید آگاه باشند که در سازمان چه می گذرد. نه تنها به این روش، آن ها احساس می کنند که به خاطر قرار گرفتن در جریان تمامی امور، مورد احترام واقع شده اند، بلکه پس از آگاهی نسبت به اهداف سازمان، تشویق می شوند تا سخت تر کار کنند و از انگیزه ی بیشتری برخوردار می شوند.

پس از آنکه شما این ذهنیت را در میان اعضای تیم خود به وجود آوردید که همه ی آن ها از مسائل مختلف شرکت مطلع خواهند شد (که به ایجاد یک تیم متحد و قدرتمند منجر می شود)، سپس نیاز دارید که به انتشار اطلاعات بپردازید. این کار باید بلافاصله پس از اینکه تصمیمات اساسی در شرکت صورت می گیرد، انجام شود. اگر قرار است در شرکت ادغامی صورت بگیرد، پیش از آنکه کارمند شما در توئیتر از این مسئله مطلع شود، سریع تر در مورد آن اطلاع رسانی کنید زیرا در غیر این صورت تنها فضایی از بی اعتمادی و سرخوردگی در بین کارکنان نسبت به شما به وجود خواهد آمد.

بنابراین، زمانی که اخبار جدیدی وجود دارد، آن را به اشتراک بگذارید. شما می توانید از طریق یک کنفرانس ویدیویی، ایمیل و یا حتی از طریق خبرنامه ی شرکت، این مسئله را با همه ی کارکنان در میان بگذارید. نکته اینجاست که شما نباید کارمندان خود را تنها به عنوان یک کارمند ببینید، بلکه باید آن ها را به عنوان صاحبان و مدیران شرکت در نظر بگیرید، به طوری که هر یک از آن ها مسئول ایجاد بخشی از موفقیت های کلی شرکت باشند.

۳ کمبود آموزش، امکانات و ابزار مناسب

مهم نیست که شما در چه صنعتی فعالیت می کنید، دنیای دورکاری به عنوان یک دنیای تکنولوژی محور محسوب می شود. بنابراین چرا برخی از اعضای تیم شما همچنان از لپ تاپ های تولید سال ۲۰۰۷ استفاده می کنند؟ همچنین زمانی که متوجه می شوید، یکی از کارکنان شما نمی داند که چگونه باید با اسکایپ کار کند، بسیار شگفت زده خواهید شد.

چگونه این موانع را از میان برداریم:

شما برای استخدام هر یک از کارمندان در تجارت دورکاری خود، وارد روند استخدامی سخت و دشواری می شوید، این روند شامل استخدام آن ها بر اساس تجارب کاری پیشین و باور شما در مورد کارهایی است که آن ها می توانند برای شرکت انجام دهند. اما هر اندازه که یک کارمند عالی و متعهد باشد، اگر اینترنت کم سرعت در اختیار او قرار بگیرد، نمی تواند از حداکثر پتانسیل کاری خود استفاده کند.

در این مرحله نیاز است که مدیران دورکاری به این شرایط رسیدگی کنند. اگر یک کارمند، با یک لپ تاپ بسیار قدیمی و کند کار می کند (و شما نیز به عنوان یک کارفرما نمی توانید یک لپ تاپ سریع تر و جدیدتر برای او تهیه کنید)، پس بهتر است سیاست به همراه داشتن وسایل شخصی در محل کار را به کار ببرید تا کارکنان بتوانند از تجهیزات شخصی خود، برای برآورده شدن نیازهای شرکت، استفاده کنند، اما در صورتی که چنین امری امکان پذیر نیست، بودجه ای را در اختیار آن ها قرار دهید تا کارکنان بتوانند یک کامپیوتر جدیدتر تهیه کنند.

همچنین، مدیران دورکاری، نیاز دارند تا از پیشرفت کارکنان خود از طریق ارائه ی بهترین ابزارهای ارتباطی به آن ها به منظور افزایش مشارکت تیم دورکاری خود، اطمینان حاصل کنند و ابزارهای متنوعی را در اختیار آن ها قرار دهند. گزینه های ارتباطی متفاوتی را در اختیار کارکنان خود قرار دهید تا کارکنان بتوانند به وسیله ی آن ها به برقراری ارتباط بپردازند. بدین شکل، کارمند شما می تواند به روشی که به وسیله ی آن احساس راحتی می کند، به برقراری ارتباط بپردازد و بدین ترتیب با سایر اعضای تیم نیز در ارتباط باشد.

در نهایت، بسیار اهمیت دارد که شما اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای تیم برای استفاده از برنامه های مختلف، تجهیزات و ابزار ارتباطی که به وسیله ی شرکت مورد استفاده قرار می گیرند، به درستی آموزش دیده اند. شاید ممکن است که این روند در ابتدا به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، اما می توانید ملاقات های کوتاهی را با هر یک از اعضای گروه خود تنظیم کنید تا به کسب اطلاعات در مورد شرایط کاری آن ها بپردازید و از آن ها سوال کنید که آیا اخیرا با مسائل یا چالش های جدید روبرو شده اند یا خیر. این مسئله به شما اطمینان می بخشد که هر نوع مانعی که ممکن است بر سر راه دورکاری وجود داشته باشد، ازمیان برداشته شده است.

مسائل بسیاری وجود دارند که ممکن است موانع و مشکلاتی در محیط های دورکاری بوجود آورند. آگاهی از دام ها و چالش های غیرمنتظره به تجارت دورکاری شما کمک می کند تا همیشه بتوانید روند کاری خود را به آرامی و رو به جلو پیش ببرید.

وب سایت پونیشا - نیلوفر کل واخی

- - , .
.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 223 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 5:30

فرانسه برای سومین بار میزبانی جام ملت های اروپا را عهده دار خواهد بود. ۱۰ شهر بوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سن دنی، سن اتین و تولوز به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شدند.

۱ سن دنی، ورزشگاه استادوفرانس:

ورزشگاه خاطره انگیز استادوفرانس که محل برگزاری فینال جام جهانی ۱۹۹۸ هم بود با ظرفیت ۸۲ هزار نفری در شهر سن دنی واقع در شمال فرانسه، محل برگزاری افتتاحیه رقابت ها بین دو تیم فرانسه و رومانی و همچنین فینال یورو ۲۰۱۶ خواهد بود. چمن مهم ترین و بزرگترین ورزشگاه کشور میزبان ۱۰۵ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و مختص جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۲ مارسی، ورزشگاه ولودروم:

در بزرگترین بندر دریای مدیترانه یعنی بندر زیبای مارسی ورزشگاه ولودروم با گنجایش ۶۸ هزار تماشاگر قرار دارد که تاریخ ساخت آن به ۱۹۳۷ برمی گردد. در حالی که سه بار و آخرین بار همین دو سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است. ورزشگاه خانگی باشگاه المپیک مارسی میزبان یکی از دیدارهای نیمه نهایی یورو است.

۳ لیون، ورزشگاه المپیک لیون:

سومین شهر بزرگ فرانسه که یادآور پیروزی فراموش نشدنی ایران برابر امریکا در جام جهانی ۹۸ و البته گل غیرقابل باور روبرتو کارلوس به بارتز است، با ورزشگاهی جدید از تیم های یورو ۲۰۱۶ میزبانی خواهد کرد. المپیک لیون که با هزینه ۴۱۵ میلیون یورو در اولین روزهای سال جاری میلادی به بهره برداری رسید نزدیک به ۶۰ هزار جمعیت را در خود جای می دهد. نیمه نهایی اول یورو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

۴ لیل، ورزشگاه پی یر مائوری:

شهری که به خاطر هم مرز بودن با بلژیک، بیشترین چالش امنیتی را برای مسئولان برگزاری مسابقات ایجاد کرده شمالی ترین استادیوم میزبان بازی هاست، ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد، در سال ۲۰۱۲ ساخته شده و نام آن از روی اسم سیاستمدار فقید این کشور و شهردار سابق لیل برگرفته شده است.

۵ بوردو، ورزشگاه نیو بوردو:

از ورزشگاه هایی که ویژه یورو ۲۰۱۶ ساخته شد ورزشگاه شهر بوردو که مرکز ناحیه آکیتن است با ۴۲ هزار و ۱۱۵ صندلی می باشد. بازی اسپانیا و کرواسی از گروه D در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. مردم فرانسه معتقدند بعد از پاریس، بوردو بهترین شهر برای زندگی است.

۶ سن اتین، ورزشگاه جفری گویچارد:

شهری در جنوب شرقی کشور میزبان با ورزشگاهی قدیمی که برای یورو مورد بازسازی قرار گرفته می تواند از ۴۲ هزار نفر جمعیت میزبانی کند. تاریخ ساخت این ورزشگاه چند منظوره (فوتبال، راگبی و...) به ۱۹۳۰ میلادی برمی گردد و بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل یوگوسلاوی در جام جهانی ۹۸ در این استادیوم برگزار شد.

۷ نیس، آلیانز ریویرا:

سپتامبر ۲۰۱۳ و برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات یورو در کشور فرانسه، آلیانز ریویرا با گنجایش ۳۵ هزار نفر با هزینه ۲۴۵ میلیون یورویی در شهر توریستی، تفریحی نیس افتتاح شد. شهری خوش آب و هوا، با معماری ایتالیایی و نزدیک به ساحل مدیترانه. دیدار ترکیه با اسپانیا از مسابقات مهم مرحله گروهی در ورزشگاه تازه تأسیس آلیانز ریویرا برگزار می شود.

۸ لانس، ورزشگاه بولارت دلیس:

شهر شمالی لان که تاریخی کهن دارد یکی از قدیمی ترین استادیوم های یورو ۲۰۱۶ را در خود جای داده است. دیدار رومانی با آلمان غربی و یوگسلاوی سابق با بلژیک در ۱۹۸۴ که فرانسه برای دومین بار میزبان مسابقات جام ملت های اروپا بود در این ورزشگاه که بتازگی مورد مرمت قرار گرفته برگزار شده است.

۹ تولوز، ورزشگاه مونیسیپال:

شهر تولوز با نام مستعار شهر صورتی، شهری بسیار تاریخی حتی از قرون وسطی، واقع در جنوب غربی کشور فرانسه است. ورزشگاه تیم تولوز فرانسه که ظرفیت ۳۳ هزار نفری دارد و از این نظر کم ظرفیت ترین ورزشگاه یورو ۱۶ است از سال ۱۹۹۸ تغییری نکرده تا به همان شکلی که میزبان دیدار یک هشتم نهایی جام جهانی آن سال میان یوگسلاوی و هلند بوده برای میزبانی از مسابقاتی چون اسپانیا با جمهوری چک و سوئد با ایتالیا آماده باشد.

مقالات بروز کشوری...
ما را در سایت مقالات بروز کشوری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان maghale بازدید : 169 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 14:35